شناسهٔ خبر: 46633022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار مشهد خبر داد؛

افتتاح پارک جنگلی ارتفاعات جنوبی مشهد در تابستان امسال

شهردار مشهد با اشاره به اینکه پروژه پارک جنگلی ۶۳ هکتاری در ارتفاعات جنوبی پروژه‌ای در دل طبیعت بکر در جنوب بلوار نماز و در نزدیکی بلوار شهدای ارتش است، گفت: پارک جنگلی ارتفاعات جنوبی مشهد در تابستان امسال به بهره‌برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد با انتشار یادداشتی در خصوص پارک جنگلی ارتفاعات جنوبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت؛

«یکی از اتفاقاتی که در این دوره از مدیریت شهری مشهد رخ داد، متاسفانه فضاسازی مسموم علیه ارتفاعات_جنوبی بود. جایی که به جرأت می‌توانم بگویم کاری که همکارانم در حدود ۴ سال گذشته انجام دادند با اقدامات انجام شده در طول ۱۲ سال پیش از آن برابری می‌کند.

از سال ۸۴ تا نیمه سال ۹۶، بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار درختکاری انجام شد، اما از نیمه دوم سال ۹۶ تا پایان امسال  بیش از دو هزار و ۱۰۰ هکتار درختکاری انجام شد. اقدامی که تا اکنون بیش از هزار و ۱۰۰ هکتار آن محقق شده، اما پروژه پارک جنگلی ۶۳ هکتاری در ارتفاعات جنوب است؛ پروژه‌ای در دل طبیعت بکر و دوست‌داشتنی شهر در جنوب بلوار نماز و در نزدیکی بلوار شهدای ارتش که انصافا برای عملیاتی شدن آن انرژی زیادی گذاشتیم تا بتوانیم این اقدام ماندگار را رقم بزنیم.

خوشحالم که مرحله به مرحله به روز افتتاح آن نزدیک می شویم و امیدوارم بتوانیم در تابستان پیش‌رو این پروژه رو به سرانجام برسانیم.

یکی از ویژگی‌های این بوستان جنگلی در حال حاضر درختان چند ساله آن است. مثلا پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس را که خواستیم اجرایی کنیم، درختان و فضای سبز سطح میدان هفتم آذر را همکارانم به شیوه روتبال به این محدوده منتقل کردند تا به این شیوه هم از اتلاف فضای سبز قدیمی شهری جلوگیری شده  و هم سرعت ایجاد یک بوستان جنگلی به معنای واقعی کلمه در چند سال آینده بیشتر شده باشد.

بیشتربخوانید


از شخص دکتر یعقوبی که ایده این کار را دادند و آقایان دکتر قنادزاده و عبدالله زاده و همکارانشان، مشاور و پیمانکار محترم برای عملیاتی شدن پروژه بی‌نهایت سپاس گزارم و به همکاران در حوزه‌های خدمات شهری که تلاش فوق‌العاده‌ای برای به ثمر نشستن این پروژه انجام دادند، خداقوت می گویم.

امیدوارم در کنار چهارگانه سبز رود پارک، کوه‌پارک، کشت پارک و بام پارک، این پروژه را هم بتوانیم به مرحله افتتاح برسانیم تا یک فضای ایده‌آل و مفرح برای حضور خانواده‌ها در دل طبیعت خلق شود تا شور و شوق زندگی و حال خوب را به همه‌ هدیه کند.

همزمان با افتتاح بوستان جنگلی یک شگفتانه فوق‌العاده هم خواهیم داشت.


انتهای پیام//ز.ق

نظر شما