شناسهٔ خبر: 46630950 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

فینال لیگ در دل کویر| لیگ یک هیجان‌انگیز‌تر از قبل

مس با پیروزی مقابل شهرداری آستارا، می‌تواند جایگاهش را در صدر محکم‌تر کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته بیستم لیگ دسته‌اول فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری ۹ مسابقه در شهر‌های مختلف آغاز خواهد شد و طبق برنامه، تیم‌های بالانشین مس کرمان و شهرداری آستارا به‌نوعی حساس‌ترین بازی این هفته را در کویر برگزار خواهند کرد. مس کرمان هم‌اکنون با ۳۵‌امتیاز در صدر جدول قرار دارد. مس صدرنشین، ۴‌امتیاز با تیم دوم جدول که فجر شهید سپاسی است، فاصله دارد. این در‌حالی است که تیم‌های استقلال خوزستان و شهرداری آستارا هم مثل فجر سی‌ویک امتیازی هستند و به‌دلیل تفاضل گل در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. تیم هوادار تهران نیز با ۳۰‌امتیاز در رده پنجم قرار دارد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت ۵ مدعی اصلی صعود به لیگ برتر مشخص شده‌اند؛ هرچند برخی تیم‌های دیگر مثل ملوان، بادران، شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی هم پشت سر این تیم‌ها قرار دارند.

فینال بالاجدولی‌ها

حساس‌ترین مسابقه در کرمان برگزار می‌شود؛ جایی که مس صدرنشین، میزبان شهرداری آستاراست. شهرداری آستارا هفته گذشته بدون رأفت بازنده شد تا ۲ پله در جدول سقوط کند و به رده چهارم برسد. مس کرمان هم اگر در این مسابقه پیروز شود، فاصله‌اش را با سایر تعقیب‌کنندگان بیشتر خواهد کرد. تیم شهرداری آستارا به‌عنوان قهرمانی نیم‌فصل اول لیگ‌یک نیز رسید، اما مشکلات پردامنه این تیم سبب شده است که وضعیت آن‌ها در اولین فصل حضورشان در رقابت‌های لیگ‌یک در این هفته‌ها چندان مساعد نباشد. به‌طور‌قطع تیم شهرداری آستارا اصلا دوست ندارد برابر مس کرمان امید‌های بالانشینی خود در جدول را بیشتر از دست بدهد و از‌همین‌رو در کرمان با چهره‌ای کاملا متفاوت از ۲ بازی قبلی خود حاضر خواهد شد.

مهاجری: حیف است مس در لیگ برتر نباشد

رضا مهاجری، مربی مسی‌ها، درباره بازی این هفته تیمش مقابل شهرداری آستارا گفت: شهرداری جزو تیم‌های بسیار خوب لیگ‌یک است و ما بازی سنگینی داریم و برای حفظ صدرنشینی باید با تمام قوا بجنگیم تا بتوانیم دوباره پیروز شویم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که در بازی‌های باقی‌مانده حداکثر امتیازات را بگیریم. سرمربی مس کرمان درباره اینکه خیلی از کارشناسان با‌وجود صدرنشینی این تیم در لیگ‌یک، مس را مدعی صعود قطعی به لیگ برتر می‌دانند، گفت: ما نباید مغرور شویم. درست است که همه تیم ما را مدعی اصلی صعود می‌دانند، اما باید تمرکزمان را بیشتر از قبل کنیم و به بازی‌ها توجه داشته باشیم. وی در ادامه گفت: در‌هر‌حال مس کرمان با شرایط سخت‌افزاری و مدیریتی که دارد، حیف است که در لیگ برتر حضور نداشته باشد و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به هدفمان که صعود به لیگ برتر است، برسیم.

جدال بالانشینان با تیم‌های منطقه خطر

فجرسپاسی، تیم دوم جدول، نیز به‌مصاف تیم قعرنشین نود ارومیه خواهد رفت. نود که در رده هفدهم جدول است، می‌خواهد در لیگ‌یک باقی بماند و بنابراین با تمام توان به میدان خواهد رفت. ۲ تیم برای برد بازی خواهند کرد؛ یکی برای صعود به لیگ برتر و دیگری برای بقا. نود ارومیه تیمی است که برخی دیگر از حریفان مدعی هستند بازیکن غیرقانونی دارد. پارس جنوبی یکی از این شاکی‌هاست. نودی‌ها اگر دوست دارند ادامه راه لیگ را با خیال آسوده‌تری سر کنند، باید از این زمین با دست‌پر بیرون بیایند.

استقلال خوزستان در خانه چوکا باید به میدان برود. چوکا تیم رده‌شانزدهمی جدول است و برای بقا بازی می‌کند؛ به‌این‌ترتیب دومین تقابل تیم‌های مدعی با تیم‌های در خطر سقوط نیز جذاب خواهد شد. این هفته قعرنشینان می‌توانند در تغییر ترکیب تیم‌های بالای جدول نقش داشته باشند. چوکا هفته گذشته شهرآورد گیلان را به ملوان واگذار کرد و حالا باید مقابل استقلال خوزستانی قرار بگیرد که به نظر می‌رسد یک‌بار دیگر حال‌و‌هوای لیگ برتر را در سر دارد.

تیم هوادار رده‌پنجمی در شیراز به‌مصاف قشقایی شیراز خواهد رفت. قشقایی رده‌پانزدهمی هم نوزده‌امتیازی است که باید برای بقا یک تیم مدعی دیگر را شکست دهد. نکته جالب‌تر و عجیب‌تر اینکه تیم رده هفتم جدول هم به‌مصاف آرمان‌گهر رده‌چهاردهمی می‌رود. در‌واقع برخورد مدعیان و قعرنشینان باعث شده که هفته بیستم لیگ هفته‌ای ویژه و حساس باشد، شاید نتایج این هفته مسابقات در صعود و سقوط تیم‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

ملوان که با ۲ برد متوالی خود را به رده هشتم جدول لیگ رسانده است، به‌مصاف رایکای بابلی می‌رود که نادر دست‌نشان را به‌دلیل کرونا در اختیار ندارد. سرمربی رایکا همچنان در بیمارستان در حال نبرد با ویروس کروناست. رایکا هفته گذشته هم بدون دست‌نشان پیروز شد. خوشه‌طلایی ساوه هم بالاخره موفق شد از این هفته در ورزشگاه خانگی خود از حریفان میزبانی کند و این تیم باید به‌مصاف شاهین شهرداری بوشهر برود.

گل‌ریحان البرز که با اصغر مازیار نتوانست موفقیتی به دست بیاورد، به قعر جدول سقوط کرد و اکنون آخرین تیم جدول است. مازیار که معمولا به‌عنوان کارشناس فوتبال در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حاضر می‌شد، در میدان عمل خودش ناکام ماند! این تیم این هفته به‌مصاف پارس جنوبی رده‌نهمی خواهد رفت.
استقلال ملاثانی و خیبر خرم‌آباد، تیم‌های رده دوازدهم و سیزدهم، به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت. علی کریمی بعد از ناکامی در انتخابات فدراسیون فوتبال حالا در تیم خیبر خرم‌آباد به‌عنوان یک مشاور همه‌کاره حضور دارد.

نظر شما