شناسهٔ خبر: 46630837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی گیلان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رشت - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی این استان با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گام های نهایی را طی می کند و تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل می شود.

صاحب‌خبر -

پریسا کرمی روز سه شنبه درجریان بازدید از روند تکمیل پروژه یاد شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم استان دیر زمانی است که چشم انتظار تکمیل این پروژه هستند و رضایت خاطر مخاطبان، اولویت مسئولان برای انجام این طرح فرهنگی است.
وی با اشاره به امکانات متعدد این کتابخانه برای استفاده عموم مردم ابراز امیدواری کرد با پیگیری های مسئولان، نمایندگان و دست اندرکاران کتابخانه مرکزی رشت این پروژه بزودی تکمیل و به عنوان هدیه فرهنگی ارزشمندی به مردم استان بویژه شهر رشت تقدیم شود.
دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آبان ماه ۹۸ با همراهی جمعی از مسئولان کشور و استان از پروژه یاد شده بازدید کرد و طی آن در جمع خبرنگاران گفت : اگر امکان بهره برداری این پروژه بزودی وجود داشته باشد منابع مالی آن تامین می شود مشروط بر اینکه شرمنده مردم و اصحاب رسانه نشویم.
کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت هشت هزار و ۱۵۳مترمربع و دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققان، بخش اداری کتابخانه، مرمت و آماده سازی کتاب است که عملیات کلنگ زنی آن در سال ۱۳۸۳ انجام شده و تاکنون در حال اجرا و تکمیل است.
گیلان دارای  ۱۰۰ کتابخانه عمومی می باشد که این کتابخانه ها شامل ۸۲ کتابخانه نهادی (۶۱ شهری و ۲۱ روستایی)، ۱۶ کتابخانه مشارکتی(۱۴ شهری و دو روستایی) و یک کتابخانه مستقل است.
 

نظر شما