شناسهٔ خبر: 46628296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ارزش بیت کوین ۲.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۱۲۲۹ دلار رسید

تسنیم

عرضه مستقیم سهام صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس در بورس آمریکا علاقه به ارزهای مجازی را بالا برده و قیمت بیت کوین را یکبار دیگر افزایش داده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش بلومبرگ، خوش‌بینی نسبت به عرضه بزرگترین صرافی ارز مجازی دنیا در بورس آمریکا باعث شده قیمت بیت کوین به بالاترین رقم در روز دوشنبه نزدیک شود.

 ارزش بیت کوین ۲.۶ درصد افزایش یافته و به ۶۱۲۲۹ دلار رسیده است یعنی نزدیک به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته.   قیمت بیت کوین در ۱۳ مارس به رکورد ۶۱۷۴۲ دلار رسیده بود. ارزش این ارز مجازی در سال گذشته میلادی بیش از ۹ برابر شد.

 علاوه بر افزایش تمایل وال‌استریت به ارز‌های مجازی، عرضه مستقیم سهام صرافی ارز‌های دیجیتال کوین بیس در بورس آمریکا، علاقه به ارز‌های مجازی را افزایش داده است. کوین بیس قرار است در چهاردهم آوریل در بازار بورس نزدک عرضه شود. این اولین عرضه یک شرکت بزرگ ارز مجازی و آزمایشی برای تمایل سرمایه‌گذاران به سایر استارتاپ‌ها در این بخش است.

 روز به روز شرکت‌های بیشتری در بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند که نتیجه تقاضای مشتریان، افزایش قیمت و این عقیده است که بیت کوین می‌تواند سرمایه ایمن‌تری در برابر تورم باشد. شرکت تسلا در اوایل سال جاری میلادی از ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین پرده برداشت و اخیراً آن را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودرو‌های برقی تسلا معرفی کرده است.

 بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی قصد دارد دسترسی به سه صندوق را که مالکیت ارز‌های مجازی را ممکن می‌سازند، فراهم کند. شرکت‌های پی پال و ویزا هم استفاده از ارز‌های مجازی به عنوان بخشی از روند پرداخت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

 ارزش سایر ارز‌های مجازی از جمله اتر،   دومین ارز مجازی بزرگ دنیا از نظر سرمایه بازار، رو به افزایش بوده است. ارزش بازار بیش از ۶۶۰۰ سکه دیجیتالی که توسط موسسه کوین گکو ردیابی می‌شوند، اخیراً از دو تریلیون دلار گذشته است.

نظر شما