شناسهٔ خبر: 46625372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

مرجعیت آموزشی ایران در علوم نظامی و امنیتی/ توسعه روابط آموزشی در عرصه بین‌المللی

امیر سرتیپ باقری گفت: امروز ایران در همه حوزه‌های علوم نظامی به‌عنوان مرجع آموزشی، علمی و دانشی مطرح است و در حوزه‌های مختلف تخصصی و راهبردی نظامی، دانشجو می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به روابط و تعاملات نظامی بین‌المللی ایران اسلامی با سایر کشورها، اظهار داشت: اساساً حوزه آموزشی یکی از حوزه‌های فعال در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌هایی که با ما مرتبط هستند، محسوب می‌شود.

وی افزود: تقریباً در تمامی سفر‌هایی که در حوزه نظامی انجام می‌شود، یکی از محور‌های مورد مطالبه طرفین تبادل دانشجو و برقراری تعامل در حوزه آموزش است.

امیر باقری تصریح کرد: امروز در حوزه آموزش‌های نظامی از چندین کشور دارای دانشجویان خارجی هستیم که این افراد در سطوح مختلف نظامی و امنیتی در داخل کشور آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی با بیان اینکه امروز به‌ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم و مباحث مختلف امنیتی و نظامی درخواست‌های زیادی برای پذیرش دانشجویان خارجی داریم و این روند رو به افزایش است، گفت: با توجه به تجربیات میدانی که از دوران دفاع مقدس و سایر مأموریت‌ها به دست آورده‌ایم، امروز مورد توجه کشورهای مختلفی هستیم و براین اساس نیز گام‌های مناسبی در حوزه توسعه روابط آموزشی برداشته‌ایم. 

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همچنین ما امروز دانشجویانی را به کشور‌های روسیه، چین و پاکستان جهت طی دوره‌های آموزشی اعزام کرده‌ایم.

امیر باقری در پایان گفت: جمهوری اسلامی به واسطه تجربیات میدانی که دارد در همه حوزه‌های علوم نظامی به‌عنوان مرجع آموزشی، علمی و دانشی مطرح است و در حوزه‌های مختلف تخصصی و راهبردی نظامی دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما