شناسهٔ خبر: 46602611 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایران و تحولات منطقه، محور دیدار سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق

سفیر آمریکا در بغداد در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق درباره موضوع ایران و تحولات منطقه گفت‌و‌‌گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد امروز با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای گفت: الاعرجی امروز میزبان متیو تولر سفیر آمریکا بود و دو طرف در این دیدار درباره اوضاع امنیتی  و سیاسی در سطوح منطقه‌ای و بین المللی و راه‌های تقویت همکاری و ادامه روابط میان بغداد و واشنگتن به منظور دستیابی به امنتیت و ثبات در منطقه گفت‌وگو کردند.

همچنین دو طرف ضمن بررسی پیرامون مشکلات اردوگاه مرزی الهول  بر ضرورت ایجاد یک راه حل واقعی و عملی برای مشکل باقی ماندن این اردوگاه تاکید کردند.

الاعرجی با اشاره به اینکه منطقه نیاز به چینش مجدد تکه‌های پازل خود دارد، گفت: عراق همواره تلاش می‌کند که نقطه همگرایی و نزدیکی با همه باشد به روشی که امنیت و ثبات را در منطقه به وجود آورد و از درگیری‌های بعدی جلوگیری کند.

سفیر ایالات متحده هم به نوبه خود بر توافق با طرف عراقی برای پیگیری سریع جلسه موفق گفت‌وگوی راهبردی(میان بغداد و واشنگتن) تاکید کرد و  گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا اوضاع منطقه تشدید نشود و آمریکا  همچنین به روابطی طبیعی میان ایران و عراق در راستای تامین منافع همه چشم دوخته است و مذاکرات وین با طرف ایرانی برای ایجاد پل‌های اطمینان میان واشنگتن و تهران است.

مشاور امنیت ملی عراق به دعوت رسمی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی فردا (دوشنبه) ۲۳ فروردین ماه در رأس هیأتی به تهران سفر می‌کند.

وی قرار است در این سفر با همتای ایرانی خود درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کند.

انتهای پیام/.

نظر شما