شناسهٔ خبر: 46602569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

فرماندار اردبیل

پلمپ واحدهای صنفی بی‌توجه به محدودیت‌های کرونا در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: با توجه به قرار گرفتن اردبیل در وضعیت قرمز کرونا و اعمال محدودیت‌ها با واحدهای صنفی متخلف و بی‌توجه به محدودیت‌های جدیدکرونا به شدت برخورد و پلمب خواهند شد.

صاحب‌خبر -

مسعود امامی یگانه  در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل افزود: علاوه بر اجرای محدودیت‌های سخت گیرانه کرونا در شهر اردبیل محدویت های ترافیکی نیز در هسته مرکزی شهر اعمال شده تا از شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه جلوگیری شود.

ویاز تعطیلی تمامی مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار به جز مشاغل گروه یک در شهرستان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: واحدهای صنفی بی توجه به محدویت های اعلامی پلمپ خواهند شد.

وی با تقدیر از همکاری اصناف و بازاریان بیان کرد: علاوه بر تعطیلی فعالیت بیش از ۸۰ درصد واحد های صنفی در شهرستان اردبیل، بازار سنتی و پاساژهای سرپوشیده شهر نیز در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

او خواستار همراهی بیشتر اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های جدید کرونا شد و تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اصناف، کسبه و بازاریان همراهی خوب و متعهدانه‌ای با ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان داشتند.

او اضافه کرد: بیش از ۸۰ اکیب از جمله بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی، اماکن و اتاق اصناف بر روند اجرای محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر اردبیل نظارت می‌کنند و درصورت عدم رعایت با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی ورود خودروها با پلاک غیربومی به اردبیل و خروج خودرو با پلاک بومی از اردبیل ممنوع است، ادامه داد: فقط برای ترددهای اداری ضروری از جمله امورات قضایی و درمانی با ارائه مدارک، مجوز تردد در فرمانداری صادر می‌شود.

امامی یگانه همچنین شرایط ابتلا و بیماران بستری در بیمارستان‌های این شهر را نگران کننده دانست و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی را همچنان مهمترین عامل افزایش شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن در پیک چهارم کرونا عنوان کرد.

وی گفت: در این راستا برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا مصداق تخلف از مصوبات ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی پیک چهارم کرونا را خطرناک‌تر از قبل دانست و افزود: مردم باید نسبت به پیک چهارم کرونا حساسیت بیشتری داشته باشند و همچنان زدن ماسک، ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به جد مد نظر قرار دهند تا با همکاری آنها به شرایط و روال عادی بازگردیم.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما