شناسهٔ خبر: 46602390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان مطرح کرد

ظرفیت آموزش دانشجویان خارجی در جهاد دانشگاهی گلستان

مهدی رحمانی پور

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه آموزشی، گفت: ظرفیت جذب دانشجوی خارجی در جهاد دانشگاهی بویژه در استان گلستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

سیدعزیز موسوی در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان با اشاره به اینکه چهل سال از تشکیل جهاد دانشگاهی می‌گذرد، اظهار کرد: این نهاد انقلابی با ظرفیت‌های علمی - اجرایی بالا توانسته در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، فرهنگی و غیره دستاوردهای بسیار مهمی داشته باشد و علاوه بر دانش فنی، محصولات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف تولید کند که با توجه به قابلیت رقابت پذیری با بازارهای خارجی می‌تواند آنها را به کشورهای دیگر عرضه کند.

وی افزود: پژوهشگاه ابن‌سینا جهاد دانشگاهی در حوزه تولید و کاشت جنین‌های دام سبک و سنگین که به‌عنوان یکی از تکنولوژی به‌روز دنیا است، دستاوردهای خیلی خوبی داشته و می‌توان تکنولوژی و دانش فنی آن را به منظور تولید گوشت و شیر به کشورهای همسایه منتقل کرد. 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به فعالیت‌های بانک خون بند ناف در سطح کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک خون بند ناف رویان نمایندگی‌های فعال در کشورهای عراق و عمان دارد و با توجه به اینکه در دو شهر گرگان و گنبدکاووس نیز امر ذخیره سازی خون بندناف در حال انجام شدن است، پرواز گرگان - آکتائو فرصت مناسبی است تا امکان ذخیره سازی در کشور قزاقستان را به طور جدی پیگیری کنیم.

موسوی با بیان اینکه ظرفیت جذب دانشجوی خارجی در جهاد دانشگاهی استان گلستان وجود دارد، گفت: در مرکز علمی کاربردی گرگان و دو مرکز آموزش های تخصصی کوتاه‌مدت در شهرهای گرگان و گنبدکاووس می‌توانیم کلاس‌ها را حتی با توجه به شرایط کرونایی با استفاده از سامانه امجد جهاد دانشگاهی به صورت مجازی برگزار کنیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان نیز در این دیدار بیان کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای مهم در کشور است که اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. این مجموعه ظرفیت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با خارج از کشور را دارد و می‌تواند با کشور مختلف همکاری داشته باشد.

ذوالفقار امیرشاهی افزود: می‌توانیم شرایط لازم را برای صدور خدمات فنی و مهندسی، کالا و خدمات، انتقال دانش و تکنولوژی و غیره فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم در سال ۱۴۰۰ ارتباط جهاد دانشگاهی را به یکی از کشورهای مدنظر که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های همکاری دارد، برقرار کنیم.

انتهای پیام

نظر شما