شناسهٔ خبر: 46602389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازار ابرکوه تعطیل شد

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه گفت: با توجه به وضعیت قرمز در این شهرستان و با تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، بازار این شهرستان تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین امامی میبدی عصر یکشنبه در حاشیه نشست شهرستانی ستاد مقابله با کرونا به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد با تصمیم ستاد ملی مقابله کرونا محدودیت‌های کرونایی فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان از ساعت ۱۴ بعد از ظهرتعطیل است.

وی با اشاره به محدودیت فعالیت ۱۰۰ درصد واحدهای صنفی شامل مجتمع های تجاری و پاساژها اظهار کرد: با متخلفینی که اقدام به باز کردن واحد صنفی خود کنند برخورد جدی صورت گرفته و واحد آنها پلمپ می شود.

امامی میبدی تاکید : اکیپ نظارتی ستاد مقابله با کرونا نظارت بر گروه شغلی یک را تشدید کنند و تا تغییر شرایط این روند ادامه داشته باشد.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه خاطر نشان کرد: شرایط کنونی شیوع بیماری کووید ۱۹را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک می‌توان مدیریت و کنترل کرد که همه آحاد جامعه باید در این زمینه همیاری و کمک کنند.

امامی میبدی تصریح کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی با برگزاری مراسم‌ دسته جمعی در خانه باغ‌ها یا سایر اماکن به جد برخورد می‌شود که قطع انشعابات آب و برق یکی از مجازات‌ها است.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: همه در قبال سلامت مردم مسوول هستیم و دستگاه‌های عمومی و خصوصی باید پای کار بیایند تا بتوانیم با همراهی و همیاری مردم از شرایط سخت کنونی کرونایی عبورکنیم.

امامی با اشاره به اینکه کاهش تردد در فضای عمومی و اماکن شلوغ، به حداقل رساندن رفت و آمد با اطرافیان و موارد دیگر از جمله مهم ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است ادامه داد: نمازجمعه های ابرکوه و بهمن برپا نمی شود وبرپایی نماز جماعت ها نیز باید درفضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه شود.

وی پیک چهارم کرونا را خطرناک‌تر از قبل دانست و افزود: مردم باید نسبت به پیک چهارم کرونا حساسیت بیشتری داشته باشند و همچنان زدن ماسک، ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به جد مد نظر قرار دهند .

شهرستان ابرکوه یک بیمارستان، پنج مرکز بهداشتی، ۳۴ پایگاه سلامت جامعه، یک باب آزمایشگاه مرکزی، ۲ مرکز اورژانس جاده ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما