شناسهٔ خبر: 46602227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هر توافقی با ایران باید در جهت منافع ما باشد!

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد توافق با ایران باید در موافقت با منافع این رژیم صورت پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با لوید آستین، همتای آمریکایی خود مدعی شد توافق ایران باید در جهت منافع این رژیم باشد.

بر اساس گزارش الجزیره، بنی گانتز مدعی شد: هر توافقی با ایران باید در خدمت منافع واشنگتن بوده و با منافع ما موافقت داشته باشد.

بنی گانتز همچنین در ادامه مدعی شد: من به همتای آمریکایی خود اعلام کردم اسرائیل تصمیم دارد تا همکاری مستحکمی را با دولت بایدن به انجام برساند و از آرمان‌های مشترک مان دفاع کند.

او در ادامه اعلام کرد: اسرائیل آمریکا را شریکی در تمامی پرونده‌ها از جمله مسأله ایران می‌داند.

گانتز همچنین مدعی شد: اسرائیل از نزدیک با واشنگتن به منظور تضمین عدم به راه افتادن مسابقه تسلیحاتی خطرناک در صورت امضای توافقنامه‌ای جدید با ایران همکاری خواهد کرد.

لوید آستین نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: اسرائیل شریکی راهبردی برای آمریکا بوده و این شراکت وظیفه‌ای برای ثبات در منطقه به شمار می‌رود. ما از تضمین امنیت اسرائیل در دراز مدت و نیز پشتیبانی مان از عادی سازی روابط با کشور‌های عرب زبان مسلمان صحبت کردیم.

ساعاتی پیش رسانه‌های خبری اعلام کردند لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز یکشنبه در نخستی دیدار یک مقام آمریکایی از زمان روی کار امدن جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در ماه ژانویه وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

همچنین روز گذشته نشریه تایمز اسرائیل در خبری اعلام کرده بود لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به منظور گفتگو با مقامات اسرائیلی و در میان افزایش تنش‌ها در منطقه و با وجود احتمال احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ وارد سرزمین های اشغالی خواهد شد؛ توافقی که به نوشته نشریه تایمز اسرائیل، این رژیم در سایه نخست وزیری نتانیاهو با آن مخالفت کرده است.

نظر شما