شناسهٔ خبر: 46602210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چناران:

مبارزه با سن گندم در اراضی کشاورزی با انگیزه و جدیت بیشتر انجام شود

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چناران گفت: با توجه به اهمیت کشت گندم و خرید تضمینی آن از سوی دولت، شرایط آب و هوایی، کاهش بارندگی مبارزه با سن گندم با انگیزه و جدیت بیشتر انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چناران در حاشیه بازید از مزارع شهرستان گفت: با توجه به اهمیت کشت گندم و خرید تضمینی آن از سوی دولت، شرایط آب و هوایی، کاهش بارندگی مبارزه با سن گندم با انگیزه و جدیت بیشتر انجام شود.

او با اشاره به نحوه خسارت آفت سن گندم، افزود: این آفت در سه سن مادر، مرحله پوره و سن‌های بالغ نسل بهاره است تغذیه سن مادر از جوانه‌های مرکزی سبب زردی و پژمردگی گندم می‌شود که بیشترین ریزش در زمان پنجه‌زنی گندم است. طرح پایش و ردیابی و مبارزه با این آفت در مزارع غلات شهرستان باید قبل از طغیان و خسارت شدید این آفت به مزارع غلات انجام شود.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چناران ضمن تاکید بر انجام سمپاشی به موقع، ادامه داد: کشاورزان سعی کنند جهت جلوگیری از خسارت و عدم برگشت محصول خریداری شده مبارزه با این آفت را جدی بگیرند.

حلاج نیا بیان کرد: آفت سن غلات سالانه خسارت زیادی به محصولات غلات از لحاظ کمی و کیفی وارد می‌کند و با توجه به آغاز فصل مبارزه با این آفت مبارزه همگانی با این آفت در مرحله سن مادری امری ضروری است.

او از کارشناسان درخواست کرد تا پس از بازدید از مزارع آلوده در صورتیکه سن در مزارع به نرم مبارزه رسید به کشاورزان اطلاع رسانی نمایند تا به موقع مبارزه شیمیایی را انجام دهند. در غیر اینصورت خسارت این آفت به مزارع گندم موجب کاهش و برگشت محصول تولیدی خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چناران تاکید کرد: در صورت عدم مبارزه به موقع با سن گندم پس از وارد کردن خسارت به مزارع گندم و برگشت آن‌ها به اماکن زمستان گذران در سال بعد خسارت بیشتری به مزارع وارد خواهد شد.

انتهای پیام//ز.ق

نظر شما