شناسهٔ خبر: 46602200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شرایط بیماری کرونا در هرمزگان افزایشی است

بندرعباس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اصرار بر انجام سفرها، برگزاری مراسم ها و گروهی از مردم که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند موجب شکل گیری خیز جدید بیماری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسین پور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از روند صعودی ویروس کرونا در هرمزگان بیان داشت: هرچند شرایط در استان ما شرایط افزایشی است؛ ولی هنوز نسبت به کشور با فاصله بسیار توانسته ایم پیک را کنترل کنیم بخاطر اینکه هم بیمارستانهای ما آمادگی دارند و هم در حوزه بهداشت بحث غربالگری، پیگیری و مراجعه به درب منازل مردم جهت پیگیری موارد مثبت به خوبی انجام شده است.

وی ابراز کرد: مهمترین مشکل ما برگزاری عروسی ها است که به شکل گسترده در سراسر استان اتفاق می افتد اکثر مراسم عروسی در منازل و روستا ها برگزار شده است؛ پیشنهاد ما در شرایطی که وضعیت استان نرمال بود این بود که حتی المقدور از تالارها با رعایت فاصله گذاری و پروتکل ها استفاده شود؛ اما متاسفانه یک نوع عادی انگاری در بین مردم اتفاق افتاد که موضوع کرونا حل شده و با آمدن واکسن دیگر مشکلی نخواهد بود که این امر موجب خیز جدید بیماری در استان شد.

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان تصریح کرد: با تجربه تابستان سال گذشته با مشکلات زیادی بر خلاف کل کشور روبرو هستیم؛ همچنین نگران ایام ماه مبارک رمضان و دورهمی های شبانه با برگزاری آئین ها و مراسمات ویژه این ماه در شب ها بخصوص در غرب استان هستیم.

حسین پور تاکید کرد: فقط و فقط مردم نه تنها برای کار ضروری بلکه کار حیاتی از خانه خارج شوند این دو و یا سه هفته آینده بسیار مهم و حیاتی است؛ گسترش ویروس در سطح استان بسیار بالا است در همه گروهها و مشاغل نسبت به یک سال گذشته بیشترین گسترش ویروس در سطح استان داشتیم و این یک رکورد بی سابقه است.

نظر شما