شناسهٔ خبر: 46601937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بیمارستان شهدای باشت جهت پذیرش بیماران کرونایی راه اندازی شد

پرویز یزدانپناه گفت: بیمارستان شهدای باشت که دارای ۳۸ تخت بوده و از مجهزترین بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد است، امروز ۲۲ فروردین ماه شروع به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پرویز یزدان‌پناه در گفتگو با صبح زاگرس گفت: هم اکنون ۴۶۷ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۱۱۳ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه بیمارستان شهدای باشت که دارای ۳۸ تخت می باشد و از مجهزترین بیمارستانهای استان می باشد و دارای نیروی درمانی و پزشکان متبحر، تجهیزات مناسب و استاندارد، اکسیژن ساز می باشد از امروز شروع به پذیرش بیمار کرونایی نمود و آماده پذیرش بیماران شهرستانهای باشت، چرام و دهدشت می باشد و  برای پذیرش بیماران بستری این سه شهرستان مشکلی بوجود نیاید و تا امروز ظهر ۴ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شده اند.

یزدانپناه اذعان داشت: همچنین درمان سرپایی بیماران کرونایی و تزریق رمدسیویر در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت شروع شده است که بیماران نیازمند دارو، بعد از تزریق داروی خود به مکان قرنطینه در خانه خود مراجعه می نماید و با مرکز بهداشتی درمانی و پزشک خود در ارتباط می باشد.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۹۶۲۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۷۰۹ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران و چرام بود.همچنین از ۹۶۵ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، لنده، کهگیلویه و بهمئی هستند.

یزدان پناه  تصریح کرد: افزایش شمار موارد مبتلا، بیماران بستری و بدحال امروز نتیجه سهل انگاری و عادی انگاری بیماری در نیمه دوم اسفند و اوایل سال ۱۴۰۰، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جابجایی های جمعیتی است که منجر به شیوع بیشتر بیماری در کل کشور و همه مناطق شهری و روستایی گردیده است.

وی عنوان کرد: همچنین باتوجه به همسایگی استان خوزستان و مراودات مردم مناطق گرمسیری استان با شهرهای همجوار، ویروس جهش یافته انگلیسی به سادگی در استان منتشر و باعث مبتلا شدن عده زیادی از هم استانی ها شده است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا باید همه دست به دست هم داده و با رعایت توصیه های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، دوری از دورهمی و تجمعات، پرهیز از خروج از خانه مگر بر حسب ضرورت و همکاری اصناف در اجرای محدودیت ها در راستای قطع زنجیره انتقال، تلاش نماییم تا روند انتشار ویروس را کندتر نماییم و  به سمت کنترل و مدیریت بیماری حرکت نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما