شناسهٔ خبر: 46601876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

محیط‌زیست مازندران مجوزی برای ساخت جزیره مصنوعی صادر نکرده است

صاحب‌خبر -


محیط زیست مازندران اعلام کرد که تاکنون هیچ مجوزی برای ساخت جزیره مصنوعی در دریای خزر صادر نکرده و در‌باره موضوع ایجاد چنین جزیره‌ای در محدوده آب‌های ساحلی نوشهر هم درخواستی دریافت نشده است.
ساخت جزیره مصنوعی در محدوده ساحلی نوشهر را اخیرا شهرداری این شهر مطرح و اعلام کرد که به زودی کار ساخت آن با مشارکت سرمایه‌گذار قطری آغاز می‌شود.
اگرچه اظهارنظر شهردار نوشهر در این باره بلافاصله با واکنش منفی کارشناسان از بعد توانایی فنی و اقتصادی مواجه شد و برخی از کارشناسان هم بر این اعتقاد بودند که شهرداری قبل از دریافت مجوزهای لازم نمی‌تواند وعده اجرای چنین پروژه‌هایی را بدهد، ولی شهردار نوشهر مدعی شد که مجوز و موافقت اولیه این طرح را از اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی استان مازندران و میراث فرهنگی و گردشگری اخذ کرده است.
رئیس ‌اداره محیط زیست دریایی اداره کل محیط زیست مازندران گفت: شهرداری نوشهر تاکنون برای دریافت مجوزهای زیست‌محیطی درخواستی را برای این اداره کل ارسال نکرده است.
کیوان نصیراحمدی افزود: اجرای این طرح بدون ملاحظات زیست‌محیطی تبعات فراوانی برای دریای خزر خواهد داشت و عملا منع قانونی دارد.
وی با اعلام اینکه پروسه صدور مجوزهای زیست‌محیطی هم طولانی است و حدود هفت ماه زمان می‌برد، گفت: برای صدور مجوزهای زیست‌محیطی، کارشناسان ما باید طی چندین مرحله با حضور در منطقه اقدامات پایشی انجام دهند.
نصیراحمدی گفت: محیط‌زیست قطعا با اجرای چنین طرحی بدون ملاحظات زیست‌محیطی مخالفت و درصورت اجرا برابر قانون با مجریان این طرح برخورد قانونی خواهد کرد.

نظر شما