شناسهٔ خبر: 46601750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه‌اندازی بیست و سومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور در یزد

یزد_ ایرنا _ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بیست و سومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور با سرمایه گذاری ۲۳۵ میلیارد ریال در استان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عماد تشکری موضوع اصلی فعالیت شرکت تعاونی فوق را تولید برق عنوان کرد و افزود: تعاونی مورد اشاره  با ۸۳۳ نفر سهامدار حقیقی و یک سهامدار حقوقی موفق شده است تعداد ۳۰ نفر اشتغال در شهرستان  یزد ایجاد کند. 

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی سهامی عام الگویی جدید در نظام اقتصادی دنیا است و می‌توان ادعا کرد این روش در جهان بی‌نظیر است و فقط در کشور ایران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت ها بیشترین مزایا را در مقایسه با شرکت‌های دیگر (تعاونی و غیر تعاونی) دارا می باشند خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی سهامی عام علاوه بر اینکه از مزایای شرکت های تجاری استفاده می نمایند از مزایای مربوط به شرکتهای تعاونی نیز استفاده می کنند که از جمله این مزایا می توان به درآمد مشمول مالیات ابرازی تعاونیها مشمول ۲۵ درصد تخفیف اشاره کرد.

وی ادامه داد: تخفیف حق‌بیمه سهم کارفرما برای اعضاء شاغل در هر تعاونی به‌میزان ۲۰ درصد  حمایت بانک توسعه تعاون از شرکتهای تعاونی به عنوان بانک تخصصی بخش تعاون، ارائه‌مشاوره، کمک به ارتقاء بهره‌وری، آموزش کارآفرینی، مهارت، کارآموزی به‌صورت رایگان برخی دیگر از مزایای تشکیل شرکت های تعاونی سهامی عام می باشد.

نظر شما