شناسهٔ خبر: 46601587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق:

آمریکا در خروج از عراق جدی نیست

نماینده وابسته به فراکسیون بدر در پارلمان عراق به موضع گیری درباره مذاکرات میان بغداد و واشنگتن پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، بدر حسن شاکر نماینده وابسته به فراکسیون بدر در پارلمان عراق به موضع گیری درباره مذاکرات میان بغداد و واشنگتن پرداخت.

وی افزود: آمریکا در خروج از عراق جدی نیست و به هیچکدام از توافقات قبلی پایبند نبوده است.

شاکر گفت: بهترین راهکار این است که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نقش فعالی در گفتگو با واشنگتن داشته باشد و اطلاع کامل از توافقی که میان دولت عراق و آمریکاییها درباره خروج نیروهای آنها از عراق جاری است، داشته باشد.

این نماینده پارلمان عراق ضمن تاکید بر اینکه جزییات مربوط به آموزشی که مستشاران آمریکایی می دهند و اینکه تعداد مستشاران و ماموریت آنها باید مشخص شود، تاکید کرد: به حرفهای آمریکاییها و قول و قرار آنها تا زمانی که به طور عملی از عراق خارج نشوند، نمی توان اعتماد کرد.

دور سوم گفتگوهای راهبردی میان دولت‌های عراق و ایالات متحده آمریکا به تازگی پایان یافت. دو طرف پس از پایان این دور از گفتگوهای راهبردی با صدور بیانیه‌ای مشترک بر لزوم تداوم همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند. طرف‌های آمریکایی و عراقی عنوان کردند که در دور سوم گفتگوها علاوه بر مسائل نظامی و امنیتی در خصوص مسائل اقتصادی نیز گفتگو کرده‌اند.

واقعیت آن است که دور سوم گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن به اصرار مقامات ایالات متحده آمریکا برگزار شد. علت اصلی اصرار آمریکایی‌ها برای برگزاری این دور از گفتگوها نیز فشارهایی بود که گروه‌های مقاومت و رهبران آنها در عرصه‌های مختلف سیاسی و نظامی به واشنگتن اعمال کردند. علت این مسأله هم آن است که آمریکایی‌ها طی ماه‌های گذشته با فشارهای سیاسی و نظامی گسترده گروه‌های مقاومت عراق برای خروج از خاک این کشور مواجه شدند.

نظر شما