شناسهٔ خبر: 46601461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد؛

اقدامات روسیه در اوکراین عواقب جدی برای مسکو در بر خواهد داشت

وزیر امور خارجه آمریکا با تهدید روسیه نسبت به ادامه آنچه وی، ادامه تجاوز مسکو در منطقه دونباس اوکراین خواند، نسبت به عواقب ادامه اقدامات روسیه در این منطقه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی امروز خود با شبکه خبری «ان بی سی» از حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرده در خصوص ادامه آنچه وی اقدامات متجاوزانه روسیه در دونباس خواند، هشدار داد.

وی مدعی شد که «جو بایدن» آشکارا بیان کرده است که اقدامات مسکو در خصوص شبه جزیره کریمه و دونباس عواقبی جدی برای این کشور در بر خواهد داشت و آمریکا و اروپا از ادامه حضور نظامی مسکو در نزدیکی مرز با اوکراین نگران هستند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوال مجری شبکه ان بی سی در خصوص تغییرات ایجاد شده در سیاست خارجی دولت بایدن به نسبت دولت ترامپ در خصوص مساله روسیه مدعی شد که ما قرار نیست به چهار سال گذشته باز گردیم و تنها در مورد شرایط فعلی صحبت می‌کنیم. پرزیدنت بایدن پیش از پیروزی در انتخابات نیز نسبت به رفتار روسیه هشدار داده بود و سوال اینجاست که آیا روسیه به این اقدامات خود در دونباس و کریمه که از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده و منجر به وضع تحریم‌های مختلف علیه این کشور شده ادامه خواهد داد یا خیر.

لازم به ذکر است طی روزهای گذشته و با افزایش تنش در منطقه دونباس میان نیروهای جدایی طلب و ارتش اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا بدون اشاره به مشکلات اجتماعی و تبعیض‌های به کار گرفته شده سیستماتیک از سوی دولت غرب گرای اوکراین علیه شهروندان روس زبان شرق اوکراین، انگشت اتهام خود در این خصوص را به سمت مسکو نشانه گرفته و سیاست‌های رئیس جمهور روسیه را عامل افزایش تنش در این منطقه می‌دانند.

نظر شما