شناسهٔ خبر: 46601459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش شدید بارش‌ها در دریاچه نمک/ با توجه به وضعیت شکننده دریاچه باید مدیریت یکپارچه‌ای شکل بگیرد

گروه استانها-مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: با توجه به وضعیت خوب بارشی در استان اما بارش‌ها در دریاچه نمک کاهش شدیدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، مهران حیدری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی برای دریاچه نمک که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه با بارش‌هایی که داشتیم خوشبختانه وضعیت استان در مقایسه با دیگر استان‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد اما با کاهش شدید بارش در دریاچه نمک روبرو هستیم.

وی افزود: درسال های کنونی نتوانسته حجم خشک‌سالی‌های استان را جبران کند دراستان 77 درصد اراضی با خشک‌سالی روبرو است هرچند گزارش‌های هواشناسی از پاییز امیدوارکننده‌ای درزمینهٔ بارشهای مناسب خبر می‌دهد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان قم عنوان کرد: 125 کیلومتر در سطح استان باد داریم و بسیاری از کانون‌ها در استان فعال‌شده تابستان گردش اغلب بادها به سمت شرقی است.

 تأکید بر مدیریت یکپارچه و منسجم بر دریاچه نمک  

در ادامه این جلسه رئیس جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به وضعیت شکننده دریاچه باید یک مدیریت یکپارچه برای دریاچه شکل گیرد هر مسئله منفی و چالشی مستقیم به استان قم تأثیر سویی به همراه خواهد داشت باید پایداری دریاچه حفظ شود و در بحث بهره‌برداری‌ها به محدودیت‌های دریاچه هم توجه شود.

عباس پورمیدانی افزود: باید بیشترین ظرفیت متناسب با وضعیت خود دریاچه لحاظ شود حال از پرورش آبزی تا برداشت نمک و غیره و حتی توسعه گردشگری متناسب با وضعیت دریاچه مطرح شود.

انتهای پیام/454/ز

نظر شما