شناسهٔ خبر: 46600968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد؛

تداوم روند صعودی مبتلایان به کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه روند صعودی مبتلایان به کرونا در فارس همچنان ادامه دارد، یادآور شد که تعداد تخت‌های بیمارستانی مختص بیماران کرونا در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا مهرزاد لطفی در دویست و نود و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تدابیر و برنامه ریزی این ستاد در راستای افزایش تخت بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس خبر داد.

او با اشاره به اعلام آمادگی تمامی بیمارستان های خصوصی و دولتی، مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان فارس، برای خدمت رسانی به مراجعان به ویژه مبتلایان کووید۱۹، گفت: همچنان افزایش تخت های بستری و مراقبت های ویژه در فارس ادامه دارد.

لطفی با تاکید بر افزایش نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان برای شناسایی بیشتر افراد مبتلا، افزود: مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، تلاش کنند تا از تمامی ظرفیت ها در راستای کنترل بیماری و بهبود خدمت رسانی به مراجعان به ویژه بیماران کرونایی استفاده شود.

وی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

صدور بخشنامه محدودسازی مطب ها، درمانگاه ها و مؤسسات خصوصی و دولتی بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت از سوی معاونت درمان دانشگاه از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دستور کار قرار گرفت.

 

نظر شما