شناسهٔ خبر: 46599624 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز آبزی پروری در ایران

صاحب‌خبر -

دستگاه هواده آبزیان

دستگاه هواده آبزیان یک شیوه مکانیکی برای محلول نمودن هوا در آب به حساب می آید این روش عمده معمولا با بالا رفتن میزان تماس بین آب و هوا ایجاد می شود. تراکم اکسیژن در آب یکی از عمده ترین مشخصه های کیفی آب برای پرورش آبزی به شمار می آید.

در طبیعت معمولا این کنش به وسیله باد و امواج در آبهای مستقر در آنسوی سدها، دریا ها، دریاچه ها و اقیانوس ها اتفاق می افتد.

 

 

کارایی و عملکرد دستگاه هواده آبزیان

فشردگی آبزیان در استخرهای انبوه به علت بالا رفتن متابولیکی و برخورداری از کوددهی و تغذیه معمولا اکسیژن بیشتری را از آب می طلبد، در نهایت ساز و کار های معمولی توانایی تمهید اکسیژن مد نظر را نخواهند داشت و در این صورت بایستی مبادرت به هوادهی نمود.

تولید دستگاه هواده آبزیان از زمان دور مورد ملاحظه متخصصان این حرفه در ایران و دنیا بوده است.

در پژوهش محققین معلوم شد هر دو عامل تمایز و هوادهی مولفه های عمده در سامانه انبوه پرورش آبزی می باشد. قیمت این سیستم های کاربردی را می توان از طریق سایت های معتبر یا بصورت حضوری دریافت نمود.

انواع دستگاه هواده آبزیان

هر سیستمی که قابلیت حل آب با هوا را داشته باشد هواده نامیده می شود اما به دلیل تاثیر مولفه هایی نظیر عملکرد کاری، مصرف انرژی و هزینه های اجرایی، دستگاه هواده آبزیان به کار برده می شود در مجموع ۲ نوع ساز و کار برای هوادهی موجود است.

هواده سطحی(اسپلش، پدل ویل)
هوادهی مرکزی(بلوئر و ساید چنل)
سیستم هواده اسپلش

آشنایی با قابلیت های دستگاه هواده آبزیان

یکی از مطلوب ترین و کاراترین سیستم های هوادهی برای صنایع آبزی پروری مخصوصا ماهی سیستم هواده اسپلش پرورش ماهی می باشد. این سیستم افزون بر ساز و کار ساده معمولا قابلیت بسیار زیادی در هوادهی دارد که با پاشیدن مقدار خیلی زیادی از آب به صورت فواره ای، اکسیژن مطلوبی را می تواند منتقل نماید.

ساز و کار این سیستم به این شیوه می باشد که رویه آب را شکسته و میزان تماس آب با هوا را بیشتر نموده است، به این شکل که قشر بالایی آب موجود در استخر را با اکسیژن هوا حل نموده و سبب ازدیاد اکسیژن توزیع شده در قشر بالایی حوض کوچک پرورش ماهی می شود.

ارتباط آب با هوا سبب ازدیاد اکسیژن موجود در آب می شود و نیز هوادهی به وسیله سیستم اسپلش سبب می شود گاز های زیان بخشی نظیر آمونیاک و نیترات از سطح استخر پرورش ماهی به بیرون استخر انتقال داده شوند..

درام فیلتر

درام فیلتر چیست؟

از سیستم درام فیلتر در استخر های مربوط به پرورش ماهی که در غلظت بالا مبادرت به آبزی پروری می نمایند به کار برده می شود و از مصرف بیش از اندازه آب پیشگیری می نماید.

در بین اقسام ابزار آلات پرورش ماهی در استخر ها فیلتر نمودن آب استخر از اهمیت خاصی برخوردار است.

با به کارگیری سامانه تصفیه آب این تجهیز در پرورش آبزیان مقدار مصرف آب به ۱/۷۰ شیوه های سنتی کاهش یافته است. این نوع فیلتر های کارساز و موثر خود را به صورت مطلوبی در صنایع پرورش آبزی به نمایش گذاشته اند.

مشخصات ظاهری درام فیلتر

عمدتا شکل و شمایل ظاهری انواع متنوعی از دستگاه های درام فیلتر به مثابه استوانه ای مکانیکی می باشند که تجهیز شده به سامانه خود شور هستند. آب با ناخالصی توسط پمپاژ به استوانه این وسیله وارد شده و تحت تاثیر نیروی جاذبه و سنگینی از استوانه در حال گردش خروج می یابد.

قابلیت گردش استوانه به وسیله الکتروگیربکس تمهید می یابد. ذرات آلوده و ناخالص جامد به لایه درونی دستگاه گیر نموده و این عمل سبب جداسازی آلودگی ها از آب می شود.

سامانه شستشو با نازل های پاشش فشار، در قسمت بالای این تجهیز نصب و راه اندازی شده که با پاشیدن آب، ناخالصی های جامد موجود در آن از قشر درونی استوانه جدا شده و درون سینی ناودانی که درون استوانه درام واقع شده خواهد ریخت و به وسیله نیروی جاذبه به خارج انتقال داده می شود.

با این عمل ناخالصی ها و پس مانده های آبزیان به آسانی از آب جدا شده و باعث می شود آب تصفیه شود. این وسیله معمولا راندمان بالایی در تفکیک پسمانده های آبزیان، ذرات جامد و پس مانده غذا های استفاده شده به وسیله آبزی موجود در استخر ها دارد.

این سیستم همواره کار تصفیه را اعمال می نماید و به صورت اتوماتیک شستشوی توری ها هم انجام می شود و از گرفتگی این توری ها جلوگیری می کند.

مزایای بکارگیری دستگاه درام فیلتر

از امتیازات عمده دستگاه درام فیلتر می توان به صرفه جویی در میزان به کارگیری آب اشاره نمود. برای مثال در کشتزار های آبزی پرور که در نواحی تاسیس شده اند که با مسئله کم آبی روبه رو هستند، در این صورت بهترین راهکار وجود درام فیلتر می باشد.

 

 

به بیان دیگر با وجود این دستگاه پسماند های آبزیان، ذرات های شناور و ناخالصی های موجود در آب زدوده شده و مجدد آب پاکیزه جهت پرورش آبزیان به کار برده می شود و از این جهت دستگاه مذکور هم در به کارگیری آب صرفه جویی می نماید

غذا ده اتوماتیک ماهی

غذا ده اتوماتیک ماهی گروهی از سیستم هایی می باشند که افزون بر پرورش دهندگان ماهی و کنشگران حرفه پرورش آبزی پیوسته بیشتر مورد ملاحظه صاحبان حوض های کوچک آبزی پرور واقع شده است.

همانگونه که از اسم آن مشخص است این سیستم ها شیوه ای مناسب برای غذادهی خودکار و طرح ریزی شده به ماهی می باشند با توجه به وضعیت شما دارای سود دهی بسیاری است.

غذا ده اتوماتيک ماهی وي‍‍ژه آبزيان

دستگاه طراحی شده به صورت اتوماتیک عمل کرده و قابل برنامه ریزی بوده و در رأس ساعت مقرر غذاد هي، حجم مشخصي از غذا را در اختيار ماهیان به مقدار دقیق قرار می دهد.
از مزاياي اين دستگاه مي توان به موارد زير اشاره نمود:

غذادهي در فواصل منظم زمانی بدون نیاز به نیروی انسانی
 قابلیت تنظیم زمان جهت غذا دهی
 نصب چند غذاده با یک تابلو فرمان ویا بصورت مجزا
 دارا بودن مخزن ۵۰ کیلویی

نحوه عملکرد دستگاه غذا ده

این گونه غذا ده ها تحت عنوان غذا ده اتوماتیک ماهی با تسهیم و پخش میزان معینی از غذا در بازه زمانی مرتب مسائل استخر هایی که با انباشته نمودن سنگین مواجه هستند را برطرف می نمایند و نظارت و تنظیم تغذیه را تسهیل می سازد.

افزون بر این هنگامی که مالک در مرخصی یا تعطیلات است می تواند به راحتی به آبزیان غذا دهد. چنانچه ماهی ها به تنهایی هم می توانند حدود چند هفته زنده بمانند. ولی بکارگیری این سیستم همواره می تواند مطلوب ترین شیوه برای برنامه غذایی روزانه باشد که آبزیان به آن عادت دارند و اینطوری است که زیر فشار و استرس قرار نمی گیرند.

همانطور که آرامش هم در تغذیه و هم زیستگاه جهت حفاظت از ماهی سالم لازم و ضروری است، در این صورت هیچ جای سوالی باقی نمی ماند که غذا ده اتوماتیک ماهی برای کلیه اشخاصی که ماهی پرورش می دهند پیوسته بیشتر از همیشه مورد استقبال قرار گیرد و طرفداران بسیاری را به خود جذب نماید.

آدرس:مازندران ، محمودآباد ، شهرک صنعتی شهدا ، خیابان گلایل

کارخانه و دفتر فروش:

011-44782006

011-44782195

011-44782196

تلفن همراه : 09194985932

نظر شما