شناسهٔ خبر: 46599508 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

صدور مجوز آزمایش بالینی واکسن جدید کرونا در چین

گروه ملی بیوتکنولوژیکی چین موسوم به «CNBG» از صدور مجوز آزمایش بالینی روی یک واکسن جدید کرونا تولید شده توسط شرکت «سینوفارم» این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، واکسن جدید نوترکیب کرونا توسط موسسه سرم و واکسن سازی ملی تولید شده و مجوز آزمایش بالینی را از اداره ملی محصولات پزشکی چین دریافت کرده است.

رادیو بین المللی چین گزارش داد، این واکسن بر اساس ویژگی های ساختاری دامنه اتصال گیرنده موسوم به «RBD» روی پروتئین سنبله ویروس (پروتئین اس) ساخته شده است؛ این واکسن از مهندسی ژنتیک برای تولید نسخه های بی ضرر پروتیئن اس (S-protein) ویروس کرونا به منظور القای آنتی بادی های خنثی کننده استفاده می کند.

شرکت تولید کننده این واکسن اعلام کرده است که فناوری تولید این واکسن نوترکیب یک فناوری کامل و مناسب جهت تولید انبوه است روند تولید این واکسن نیازی به تاسیسات با سطح بالای ایمنی زیستی ندارد چرا که روند تولید آن شامل ویروس های زنده نمی شود.

این واکسن نوترکیب، سومین واکسن کرونای تولیدی شرکت سینوفارم چین محسوب می شود. اولین واکسن کرونا چین آذر سال ۱۳۹۹میلادی توسط مؤسسه محصولات بیولوژیکی پکن زیر نظر « CNBG» تولید شد و به اولین واکسن ضد کرونای چینی تبدیل شد که مجوز بازاریابی مشروط گرفت.

در بهمن سال گذشته نیز یک واکسن نوترکیب دیگر توسط موسسه محصولات بیولوژیکی ووهان وابسته به «CNBG» تولید شد و مجوز بازاریابی مشروط را دریافت کرد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که بر اساس داده های ارائه شده توسط کمیسیون بهداشت ملی چین، تاکنون بیش از ۱۶۱.۱۲ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر این کشور تزریق شده است.

نظر شما