شناسهٔ خبر: 46597834 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وزش باد شدید در 6 استان

اقتصادنیوز :‌مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از ظهر امروز ۲۲ فروردین تا اواخر وقت امروز، وزش باد شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و باد خیلی شدید با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت لحظه ای‌ و خیزش گرد و خاک در آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، سمنان، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از ظهر امروز 22 فروردین تا اواخر وقت امروز، وزش باد شدید با سرعت متوسط 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت و وزش باد خیلی شدید با سرعت بیش از 100 کیلومتر بر ساعت به صورت لحظه ای‌ و خیزش گرد و خاک در آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم داریم.

وی افزود: در این راستا توفان و خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال شکستن درختان محتمل است که ‌توصیه می‌شود محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی و لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، در دستور کار قرار گیرد.

ضیائیان ادامه داد: روز دوشنبه 23 فروردین در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، فارس، سمنان، کرمان، گلستان، مرکزی، اصفهان، همدان، قم، لرستان، بوشهر، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شمال آذربایجان غربی، همچنین ارتفاعات البرز بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای سه شنبه و  چهارشنبه هفته جاری در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات جنوب شرق، ارتفاعات البرز، بخش‌هایی از مرکز کشور، شمال غرب و غرب کشور بارندگی خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه 26 فروردین در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب کشور بارندگی‌ها ادامه دارد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و روز جمعه سامانه بارشی به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان در باره وضعیت جوی تهران اظهار داشت: آسمان پایتخت روز آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 27 و 18 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما