شناسهٔ خبر: 46594956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مزایای پنجره دوجداره

بـهترین‌ نوع‌ پنجره با توجه به کارایی آن پنجره دوجداره upvc با شیشه‌های ترکیبی(جاذب گرمای خورشید و ضریب انتشار‌ پایین)است.

صاحب‌خبر -

پنجره دوجداره یو پی وی سی با نصب حفاظ پنجره تمام ویژگی های یک پنجره را از لحاظ آرامش،آسایش و امنیت دارد میباشد. دو جـداره کـردن شـیشه هر پنجره‌ای باعث بالا رفتن کارآیی آن می‌شود،به‌ ویژه‌ پنجره‌ هایی‌ که پرده‌ای روی آن‌ ها نصب نـشده است.پنـجره دو جداره،دارای دو شیشه می‌باشد که بین‌ آن‌ها یک‌ فضای‌ کاملا درزبندی شده قرار گرفته اسـت.ایـن فـاصله معمولا بین 6 تا 20 میلیمتر‌ است‌.اگر این فاصله هوایی 15میلیمتر انتخاب شود،بهترین کارآیی بدست مـی‌آید.

دو جـداره کردن پنجره با‌ وجود‌ این‌که اتلاف حرارت را کاهش می‌دهد،جلوی ورود نور و گرمای خـورشید را‌ نـمی‌گیرد‌.بـنابراین درفصول گرم سال برای کاهش ورود‌ گرما‌ به‌ داخل ساختمان باید جلوی تابش مستقیم خورشید به‌ پنـجره‌ را گـرفت.در کـنار این‌ها،دو جداره کردن پنجره‌ ها باعث کم شدن ورود سر‌ و صدا‌ به داخل ساختمان مـی‌شود و نـیز‌ بخارگیری‌ پنجره‌ ها در فصول‌ سرد‌ سال‌ کاهش می‌یابد.برای دو جداره کردن‌ پنجره یک‌ جدار موجود می‌توان یک لایـه دیـگر از شیشه یا اکریلیک شفاف دیگر روی‌ آن‌ نصب کرد و فضای بین آن‌ها را‌ کـاملا درزبندی کـرد.در این‌ فضا‌ باید مقداری مادۀ جاذب رطـوبت‌ قـرار داد‌ تـا رطوبت این فضا را کاملا بگیرد.در برخی از  انواع پنجره دوجداره، فضای‌ میانی‌ را با گازهایی مانند آرگون‌ و کریپتون‌ پرمی‌کنند‌ تا کارآیی آن‌ها‌ حدود‌ 10 درصـد افـزایش یابد.

لازم به ذکر است برای کسانی که میخواهد ضمن ایجاد امنیت در پنجره های ساختمان از زیبایی نمای ساختمان و استفاده از ویوی خارج از ساختمان نیز لذت ببرند میتوانند برای ایجاد امنیت از درب آکاردئونی کشویی به عنوان حفاظ استفاده کنند‌.

عایق صدا و کاهش آلودگی صوتی

امروزه آلودگی صـوتی‌ ‌ ‌از‌ سـوی محافل دست اندر کارمانند سایر آلودگی‌ها نظیر آلودگی هوا مورد توجه قرارگرفته و اسـتفاده از شـیشه‌های چـند جداره از مهمترین روش‌های کاهش این آلودگی به ویژه در شهرهای بزرگ به شمار‌ می‌رود‌. استفاده از شیشۀ دو جداره،سـطح صدا را بین20 الی 35 دسیبل کاهش می‌دهد.متوسط شدت سر و صدا در محیطهای معمولی زندگی در شهرها در حـدود 60 الی70 دسیبل‌ می‌باشد‌.از‌ لحاظ عـلمی صـدا با شدت‌ 60‌ دسیبلبه‌ عنوان صدای مزاحم و با شدت 90 دسیبل مضر برای سیستم شنوایی و با شدت 120 دسیبل بالاتر از آستانۀ تحمل بوده که خطرناک تلقی‌ می‌گردد‌. بیشتر میزان کاهش‌ دسـیبل‌ مربوط به شیشه‌های دو جداره بوده که تقریبا دو برابر شیشه‌های تکجداره می‌باشد.

عایق حرارتی و برودتی

افزایش چشمگیر قیمت انرژی‌ در‌ سال‌های‌ اخیر موجب گردیده است که افراد جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی اقداماتی گوناگونی‌ انجام دهند.بـه هـمین دلیل پنجره‌هایی که در جای خوبی نصب نشده‌اند یا خوب محافظت نمی‌شوند،می‌توانند هزینۀ سوخت را بسیار بالا ببرند،چرا که حدود‌ 30‌ درصد از کل تلفات حرارتی ساختمان از پنـجره‌ها صـورت می‌گیرد.لذا این امر باعث می‌شود تادست‌اندرکاران صنعت‌ ساختمان‌ به‌ روش‌های کاهش اتلاف انرژی از سطوح خارجی ساختمان رو آورند.پنجره و شیشه‌ های ساختمان‌ مهم‌ترین‌ بخش‌ هدر دهندۀ انرژی به شمار می‌روند و استفاده از شیشه‌های دو و چند جـداره بـه میزان قابل توجهی در‌ کاهش‌ اتلاف‌ انرژی موثر است ودر حد محسوسی هزینه‌های حرارتی و برودتی را کاهش می‌دهد.بر اساس اطلاعات‌ استفاده‌ از شیشه‌های دو جداره درساختمان موجب کاهش مصرف انرژی به میزان 14 درصدمی‌گردد‌.محاسبات‌ فـنی‌ حـاکی از آن اسـت که استفاده ازشیشه‌های دو جداره در سـاختمان‌ها تـا 30 درصـد‌ کاهش پره‌های‌ رادیاتور را به همراه خواهد داشت.

 ضریب انتقال‌ حرارت‌ در شیشه‌های تک جداره تقریبا دو تا سه بـرابرشیشه‌های دو جـداره مـی‌باشد.هرچه ضریب انتقال‌ حرارت‌ بیشترباشد تبادل گرما و سـرما در مـحیط داخل و خارج ساختمان بیشتر است و این امر‌ موجب‌ اتلاف‌ انرژی بیشتری می‌گردد.

در پایان لازم است این نکته بیان گردد که بـا تـوجه بـه تقسیم‌بندی‌ پنجره‌ ها‌ که‌ در متن ذکر گردید و ویژگی‌هاییکه برای پنجره‌های دو جداره که بـرای پنجره‌های دو‌ جداره موجب‌ هزینه‌های بیشتری برای افراد می‌شود،اما وجود این نوع پنجره‌ ها علاوه بر افزایش ایمنی ساختمان‌ ها در برابر گرما و سرمادر‌ تـابستان‌ و زمـستان و سـلامتی خانواده‌ها،موجب کاهش مصرف انرژی به میزان زیادی گشته که این موجب کاهش‌ هـزینه‌ های خانواده‌ها‌ بـه میزان قابل توجهی می‌شود.

جج

نصب انواع حفاظ برای پنجره در تهران بزرگ ، امنیت و حفاظت خانه خود را با نصب حفاظ های آهنی بیشتر کنید. فروش و نصب حفاظ برای پنجره در تهران و کرج

 شماره تلفن سفارش حفاظ درب و پنجره دوجداره upvc  09126215957

نظر شما