شناسهٔ خبر: 46594562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

جمهوری آذربایجان: هیچ اسیری به ارمنستان بازگردانده نخواهد شد

ابنا

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد، دیگر هیج اسیری به ارمنستان بازگردانده نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «جیحون بایرام اف» وزیر خارجه‌ جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان بیش از ۷۰ اسیر جنگی را به ارمنستان تحویل داده و در مقابل ارمنستان نیز ۱۲ اسیر آذربایجانی را به ما تحویل داده است.

بنا به گفته وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، مبنای تلقی اسیر به بازداشت شدگان تاریخ صلح نامه سه جانبه (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) است؛ و بازداشت شدگان، پس از این صلح نامه تروریست هستند و اسیر محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: در عملیات ضد تروریستی، سرویس‌های ویژه امنیتی جمهوری آذربایجان در ۱۳-۱۲ دسامبر یک گروه ۶۲ نفره‌ مسلح ارمنستان را بازداشت کرده اند.

 وزیر خارجه‌ جمهوری آذربایجان افزود: این افراد پس از امضای توافق آتش بس سه جانبه و در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی در منطقه مستقر شده اند و پرونده جنایی علیه این افراد تشکیل شده است؛ بنابراین با توجه به اتمام جنگ، نمی‌توان از وجود اسرای جنگی صحبت کرد و افراد دستگیر شده نه یک اسیر جنگی بلکه یک جنایتکار به شمار می‌آیند.

روز گذشته هواپیمای ارمنستان که برای انتقال این تعداد نظامی وارد فرودگاه باکو شده بود، و صندلی‌های هواپیمالی خالی از نظامیان به ایروان بازگشت.
………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما