شناسهٔ خبر: 46591647 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیاز یوونتوس به بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون یورویی تا کمتر از ۳ ماه دیگر/ کدام بازیکنان قربانی خواهند شد؟

تیم فوتبال یوونتوس برای تراز کردن دخل و خرج خود در سال مالی جاری باید تا کمتر از ۳ ماه دیگر ۱۰۰ میلیون یورو درآمد داشته باشد و به همین دلیل فروش بازیکن از سوی این تیم محتمل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه کوریره دلواسپورت، باشگاه یوونتوس مطابق چارچوب‌های تعریف شده در قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا باید تا پایان ماه ژوئن سال جاری 100 میلیون یورو درآمد کسب کند تا تراز مالی‌اش منفی نشود و متعاقب آن از سوی یوفا جریمه نشود. بانوی پیر اخیراً اعلام کرده است که در شش ماهه اول فصل 21-2020 ضرری هنگفت به مبلغ 11.3.7 میلیون یورو داشته و این در حالیست که باید تا روز سی‌ام ماه ژوئن سال جاری 100 میلیون یورو درآمد داشته باشد. از این رو چند بازیکن این تیم در فهرست فروش قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش کوریره دلواسپورت، ماتیا دی‌شیلیو دفاع راست ایتالیایی یوونتوسی‌ها که به صورت قرضی برای تیم لیون توپ می‌زند، احتمالاً قراردادش را با این تیم فرانسوی قطعی می‌کند. در همین حال داگلاس کاستا دیگر بازیکنی که تابستان سال گذشته از یوونتوس جدا شد و به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست، در پایان فصل به یووه برمی‌گردد اما ظاهراً باشگاه گرمیو برزیل هم به جذب این بازیکن برزیلی تمایل دارد. البته گرمیو قادر به پرداخت رقمی که یوونتوس برای فروش داگلاس کاستا می‌خواهد، نیست.

پائولو دیبالا بازیکن دیگری است که احتمالاً از فروش او بخش قابل توجهی از نیاز مالی باشگاه یوونتوس برطرف خواهد شد. او اما یک سال دیگر با بیانکونری قرارداد دارد و اگرچه پیشنهاد قبلی بانوی پیر برای تمدید قرارداد را نپذیرفت، مشخص نیست که با رفتن به تیمی دیگر در پایان فصل جاری هم موافقت کند. یووه با آگاهی از آن که شیوع کرونا وضعیت اقتصادی همه باشگاه‌های اروپایی را تحت تأثیر قرار داده، ممکن است به جای فروش دیبالا، به معاوضه او با بازیکنی مانند مائورو ایکاردی مهاجم آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن رضایت دهد. دیبالا اما به تیم‌های دیگری مانند چلسی، بارسلونا و تاتنهام هم پیشنهاد شده است.

در ردیف بعدی بازیکنانی که یوونتوس در فهرست فروش گذاشته تا از این محل دخل و خرجش را تراز کند، کسانی مانند مریح دمیرال (مدافع میانی ترکیه‌ای)، الکس ساندرو (دفاع چپ برزیلی)، آدرین رابیو (هافبک فرانسوی)، آرون رمزی (بال ولزی)، فدریکو برناردسکی (هافبک ایتالیایی) و وستون مک‌کنی (هافبک آمریکایی) قرار گرفته‌اند.

 

در این بین مک‌کنی با اینکه تنها چند ماه قبل قرارداد قرضی انتقالش از شالکه به یوونتوس قطعی شد، ممکن است به خاطر تخلف اخیرش (برگزاری یک جشن در بحبوحه شیوع کرونا و دعوت از سایر بازیکنان یوونتوس) از چشم بانوی پیر افتاده باشد.

الکس ساندرو هم امکان دارد طی پیشنهادی برای معاوضه با امرسون پالمیری مدافع تیم چلسی از جمع تورینی‌ها خارج شود. در همین حال دو بازیکن جوان یووه، ماتیس دلیخت و دژان کولوسفسکی هم مورد توجه باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد قرار گرفته‌‌اند، اما یوونتوس برنامه‌ای برای فروش آنها ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما