شناسهٔ خبر: 46588951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تمجید دولت عراق از نقش آیت ‌الله سیستانی در حفظ امنیت عراق

سخنگوی دولت عراق بار دیگر از نقش آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق در تقویت امنیت و همزیستی مسالمت‌آمیز دراین کشور تمجید کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری «موازین نیوز»، با گذشت یک ماه از سفر تارخی پاپ به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی، حسن ناظم، سخنگوی هیئت دولت عراق بار دیگر از نقش مرجعیت عراق در تحکیم امنیت و ثبات این کشورتمجید کرد.

 

وی با اشاره به سفر تاریخی اخیر پاپ به عراق افزود:  حضور پاپ دستاوردهای بزرگ و زیادی برای عراق داشت، زیرا از پنج منطقه مختلف در سراسر این کشور دیدار کرد.

 

حسن ناظم در ادامه تصریح کرد: دیدار پاپ با آیت ‌الله‌ سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق نشان داد که رهبران معنوی بر لزوم همزیستی مسالمت‌آمیز، تفاهم و گسترش مدارا پافشاری دارند.

 

وی تاکید کرد: حضور پاپ در منزل آیت ‌الله سیستانی این پیام را به جهانیان داد که رهبران دینی، معنوی و محترم، حافظ امنیت عراق هستند و همچنان از تلاش‌های دولت و نهادهای آن برای همزیستی مسالمت‌آمیز و مشترک حمایت می‌ کنند.

 

پاپ فرانسیس اسفند ماه به عراق سفر کرد و در این سفر سه روزه از شهرهای بغداد، نجف اشرف، شهر تاریخی اور در استان ذی ‌قار، اربیل در اقلیم کردستان عراق، موصل و قرقوش در شمال این کشور دیدار کرد.

 

پاپ در این سفر با آیت الله سیستانی دیدار و گفت و گو کرد که این دیدار بازتاب گسترده ای در جهان داشت.

پایان پیام/43

نظر شما