شناسهٔ خبر: 46586989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

قوچان‌نژاد: برای حضور قدرتمند اشتادسازه در لیگ برتر والیبال برنامه ۳ ساله داریم

صاحب‌خبر - جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهداف و برنامه‌های هیات والیبال خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: در وهله نخست استعدادیابی و توجه به تیم‌های پایه در اولویت قرار دارد و در نظر داریم مسابقات میان کانون‌ها را از خرداد ماه سال جاری راه‌اندازی کنیم. لیگ برتر والیبال خراسان رضوی هم فعال خواهدشد. قرعه‌کشی این مسابقات انجام شده اما شرایط کرونایی مانع از برگزاری مسابقات شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های هیات والیبال خراسان رضوی در زمینه‌های آموزشی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت‌های کرونایی برای برگزاری کلاس‌های حضوری دانش‌افزایی مشکلاتی داریم. برای ارتقای دانش مربیان و داوران برنامه‌های متفاوتی داریم. اگر فضای کرونایی اجازه دهد آمادگی داریم تا این دوره‌ها را هرچه سریع‌تر برگزار کنیم.
قوچان‌نژاد افزود: حمایت از نمایندگان لیگ‌های برتر و دسته یک بانوان نیز در دستور کار قرار دارد تا سه چهار تیم خراسان رضوی در لیگ دسته یک حفظ شوند. همچنین با توجه به صعود نماینده خراسان رضوی به لیگ برتر به احتمال فراوان یک یا دو تیم در لیگ برتر بانوان خواهیم داشت.
رییس هیات والیبال خراسان رضوی ادامه داد: در تلاشیم که در سطح آقایان یک تیم در لیگ برتر داشته باشیم؛ در غیر اینصورت در دسته یک با یک تیم بومی و قدرتمندتر نسبت به سال گذشته حضور خواهیم یافت. احتمال حضور اشتادسازه در لیگ برتر وجود دارد و در حال رایزنی برای حضور این تیم در لیگ هستیم، اما نمی‌خواهیم بی‌گدار به آب بزنیم. به دنبال این نیستیم تا یک تیم بی‌نتیجه‌ را راهی لیگ برتر کنیم. باید در ابتدا یک تیم قدرتمند تشکیل دهیم تا همانند سال‌های گذشته بتواند روی سکو برود، در غیر این صورت با یک تیم بومی راهی لیگ برتر شویم که آینده والیبال خراسان را تضمین کند، بهتر است.
قوچان‌نژاد گفت: با سعید حسامی، مالک اشتادسازه مذاکراتی داشته‌ایم. وی حاضر است در لیگ برتر هزینه کند، اما لیگ برتر به سمتی رفته که هزینه‌ها سرسام آور شده است. باید شرایط را به شکلی مدیریت کنیم که مجموعه اشتادسازه در این خصوص متضرر نشود. اگر با اشتادسازه وارد لیگ برتر شویم، تیمی تشکیل خواهیم داد تا ظرف یک پروسه سه ساله به جمع چهار تیم برتر راه یابد. مشکلاتی از قبیل بدهی‌های تیم پیام نیز در این میان متاسفانه وجود دارد. در حال مذاکره با شهرداری هستیم که برای حضور در لیگ برتر، بدهی‌های پیام را تسویه کند.
وی در خصوص شرایط سالن ۶ هزار نفری ثامن‌الائمه بیان کرد: این سالن روند آماده‌سازی خوبی داشته است. نوسانات قیمت‌ها تمام پروژه‌ها را دچار مشکل کرده است، اما تا پایان فعالیت این دولت افتتاح خواهد شد. امیدواریم تاخیری در این میان به وجود نیاید. سالن ۶ هزار نفری ثامن‌الائمه چند منظوره است و اگر نمایندگان خراسان رضوی در لیگ برتر حضور یابند، قطعا می‌توانند از ظرفیت این سالن استفاده کنند.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص بازگشتش به عرصه مربی‌گری در لیگ برتر والیبال خاطرنشان کرد: به مربیگری علاقه زیادی دارم و مربیگری در خونم است. کارهای زیادی انجام داده ام و تجربه بالایی در این زمینه دارم. تمام مربیان ریز و درشت استان نیز زیر نظرم کار کرده‌اند و حتی رضا تندروان که در این فصل به همراه فولاد سیرجان عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد، دو فصل در گنبد و زاهدان همراه من بود. همه چیز اما بستگی به شرایط اداره کل ورزش استان و تغییرات در دولت دارد. اگر در پایان دولت تغییراتی ایجاد شود و از اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی جدا شوم، قطعا به این موضوع دوباره فکر خواهم کرد. در فصل گذشته نیز پیشنهادات خوبی داشتم، اما شرایطی داشتم که ترجیح دادم در لیگ برتر والیبال مربی‌گری نکنم.

برچسب‌ها:

نظر شما