شناسهٔ خبر: 46577460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بهره برداری از تل زینبیه درسال ۱۴۰۰/همیاری موکب‌داران دربحران‌ها

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی معاونت فرهنگی از زیارت نیابتی تا بهره برداری از تل زینبیه و کمک موکب داران به زلزله زدگان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از انجام بیش از یکصد هزار زیارت نیابتی توسط خادمان و عوامل اجرایی پروژه‌ها در اعتاب مقدسه طی سال ۹۹ و دیگر برنامه‌های این معاونت خبر داد.

بهره برداری تل زینبیه در سال ۱۴۰۰

یوسف افضلی با اشاره به پایان رساندن تل زینبیه در سال ۱۴۰۰ گفت: مساحت تل زینبیه که کمتر از ۵۰۰ مترمربع بود، در طرح توسعه افزایش می‌یابد که عملیات بازسازی آن از اواخر سال ۹۵ به همت ستاد بازسازی آغاز شده است. تل زینبیه در طرح جدید در دو طبقه زیارتی پیش‌بینی شده است که سازه بتنی آن تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. همچنین در اربعین سال ۱۴۰۰ بنا بر قول‌هایی که به ما داده شده است امیدواریم تل زینبیه به بهره برداری برسد.

کمک ۵۰۰ تنی موکب داران به زلزله زدگان سی سخت

آقای افضلی با بیان دیگر فعالیت‌های این معاونت ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در زلزله سی سخت یاسوج، موکب داران سراسر کشور همکاری و همیاری زیادی داشتند.

وی ادامه داد: به همه موکب داران استان‌ها فراخوان دادیم که با رئیس ستاد در یاسوج هماهنگ شده و در بخش وسایل گرمایشی و پتو اقدام نمایند. در همین راستا سی هزار کیلو برنج، سه هزار بسته مواد غذایی به ارزش ۵۰۰ تن از قبیل حبوبات، روغن و بسته غذایی کامل و ۹۶۰۰ تخته پتو از مرکز ستاد برای کمک به زلزله زدگان ارسال شد. این موکب داران علاوه براینکه در بحث اربعین کمک می‌دهند در موضوعات دیگری مانند کمک‌های مومنانه و مواسات و بحران‌های اجتماعی مانند سیل و زلزله نیز یاری رسان خواهند بود.

ثبت‌نام انجام زیارت نیابتی عتبات ویژه نوروز ۱۴۰۰

افضلی گفت: در پی شیوع پاندمی کرونا و توقف امکان تشرف زائران ایرانی به اعتاب مقدسه بخصوص در ایام اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات با توجه به توان و پتانسیل موجود در کشور عراق و درخواست خیل مشتاقان زیارت ابا عبدالله (ع) در عملی ابتکاری نسبت به ثبت نام و انجام زیارت نیابتی اقدام کرد.

وی افزود: از زمان آغاز این طرح تا کنون بیش از یک‌صدهزار نفر از هموطنان در تارنمای ستاد بازسازی عتبات برای انجام زیارت نیابتی ثبت‌نام کردند که پس از انجام آداب زیارت توسط خادمان و عوامل اجرایی پروژه‌ها، پیامک انجام زیارت توسط ستاد بازسازی به ثبت‌نام کنندگان ارسال شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نیز این طرح به صورت پیوسته انجام می‌شود اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت درخواست انجام زیارت نیابتی در نوروز ۱۴۰۰ به سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org مراجعه نمایند.

آقای افضلی اظهار کرد: زیارت نیابتی حرم مولای متقیان، توسط عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر نجف اشرف که مشغول انجام عملیات تکمیلی طرح بزرگ توسعه حرم علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) هستند، صورت می‌گیرد.

وی افزود: زیارت نیابتی حرم مطهر سید الشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) نیز توسط عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کربلا که مشغول انجام عملیات فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین مزین بنام صحن حضرت زینب (س) هستند، صورت می‌گیرد. همچنین زیارت نیابتی حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) نیز توسط عوامل اجرایی ستاد در شهر کاظمین که مشغول اجرای طرح توسعه این حرم مطهر بنام صحن امام باقر (ع) هستند، صورت می‌گیرد.

آقای افضلی خاطرنشان کرد: طرح زیارت نیابتی حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام نیز توسط عوامل اجرایی پروژه‌های در حال اجرا در سامراء صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما