شناسهٔ خبر: 46574293 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان؛

دستیابی به اهداف بلند مدت دانشگاه فرهنگیان، زمینه تأمین منابع انسانی کارآمد را فراهم می سازد

رئیس دانشگاه فرهنگیان در اجلاس مجازی سرپرستان مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان گفت: دستیابی به اهداف بلند مدت دانشگاه فرهنگیان، زمینه تأمین منابع انسانی کارآمد را فراهم می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین خنیفر، در بیست‌وهفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان، تحقق اهداف تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اظهار کرد: «جذب و نگهداشت»، «توانمندسازی و به روز بودن نیرو» از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت در آموزش و پرورش را از جمله کارهای خطیر خواند و گفت: آموزش کامل، نظارت به موقع و کارورزی غنی، از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم است.

وی، با تأکید بر اولویت‌بندی امور در سازمان خاطرنشان کرد: «خلاقیت»، «نوآوری» و «صرفه جویی» از جمله معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به همه گیری کرونا در جهان گفت: هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.

وی اظهارکرد: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.

خنیفر شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگی‌ها اعلام و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود، غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.

وی با تأکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، گفت: تفکر بر روی ایده‌ها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو، به منظور سی‌سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.

خنیفر، تأمین، تضمین و تجهیز معلمان و استمرار آموزش معلمان با نگاه 30 تا 35 سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان دانست و تأکید کرد: انسداد بی‌سوادی و تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش بر عهده دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقدهای منصفانه، زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.

نظر شما