شناسهٔ خبر: 46570565 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس دانشگاه فرهنگيان: برنامه آموزش معلم در دانشگاه فرهنگيان با نگاه 35 سال صورت مي‌گيرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه برنامه آموزش معلم در این دانشگاه با نگاه 30 تا 35 سال صورت می‌گیرد، گفت: باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقد‌های منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، آقای حسین خنیفر در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و به‌روز بودن نیرو از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش بس سنگین و خطیر است؛ در واقع آموزش کامل، نظارت به‌موقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم به شمار می‌رود.
خنیفر با تاکید بر اولویت‌بندی امور در سازمان خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفه‌جویی از جمله معیار‌های اساسی پیشرفت سازمان است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بررسی آثار برخی از وقایع همچون انقلاب‌ها صرفا پس از وقوع امکان‌پذیر است، افزود: پاندمی کرونا از جمله این وقایع است؛ در واقع هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.
دبیر هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصویر نظام‌های آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو، گفت: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.
خنیفر، شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگی‌ها دانست و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.
وی، خطاب به مدیران استانی تبدیل فرصت و تهدید به رشد و تعالی در دانشگاه فرهنگیان را ضروری خواند و افزود: این دانشگاه گره‌گشای منابع انسانی آموزش و پرورش است. ما پذیرفته‌ایم که در کشتی آموزش و پرورش از لنگرگاه‌های منابع انسانی به‌جا و به‌موقع استفاده کنیم.
این مقام مسئول، با تاکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، یادآور شد: تفکر بر روی ایده‌ها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو به منظور 30 سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلندمدت دانشگاه را نیازمند شناخت و تقسیم‌بندی مناسب امور خواند و گفت: باید با همفکری، زمینه دستیابی و تحقق اهداف غایی از اهداف کلان و متکثر ریز شده فراهم آید.
دبیر هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای حل مسائل را مهم دانست و افزود: انجام کار‌های بزرگ نیازمند اراده‌هایی بزرگ است. تقسیم کار نیز باید بر اساس وظایف سازمانی صورت گیرد.
خنیفر در پایان تامین، تضمین و تجهیز معلم و تداوم آموزش معلم با نگاه 30 تا 35 سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: انسداد بی‌سوادی و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستان دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقد‌های منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.

نظر شما