شناسهٔ خبر: 46568080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران برای میزبانی مسابقات آسیایی و المپیک والیبال ساحلی درخواست داد

گناوه - ایرنا - دبیر کمیته والیبال ساحلی فدراسیون والیبال گفت: باتوجه به انصراف کشور چین از میزبانی ۲ رویداد مهم مسابقات آسیایی و انتخابی المپیک ۲۰۲۱ والیبال ساحلی، جمهوری اسلامی ایران درخواستی برای میزبانی این رقابت‌ها در رده مردان ارایه کرده‌است.

صاحب‌خبر -

کامران ذوقی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:  ایران در درخواست خود جزیره کیش را به عنوان میزبان این دو رقابت به فدراسیون‌های والیبال آسیا و جهان اعلام کرده‌است که نتیجه آن در نهایت در ۲ روز آینده مشخص خواهد شد.

وی اظهارکرد: باتوجه به حسن شهرت کشور ایران از نظر برگزاری و میزبانی رقابت‌های بین‌المللی و عضویت در هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا، رایزنی‌های لازم برای کسب میزبانی صورت گرفته است و امیدوار به موافقت آن هستیم.

وی گفت: تیم ملی والیبال ساحلی سه مرحله اردو برپا کرده‌است که ۲ مرحله آن در سال ۹۹ و آخرین مرحله  با ۶ بازیکن در آق قلا برگزار شد که در نهایت ۴ بازیکن در مرحله آخر اردو شرکت می‌کنند و دو تیم اعزام خواهد شد.

دبیر کمیته والیبال ساحلی فدراسیون والیبال افزود: اگر بازیکنی بتواند در رقابت های لیگ برتر والیبال ساحلی ۱۴۰۰ که هفته اول دور رفت آن در شهرستان گناوه در جریان است به تیم ملی کمکی کند اضافه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به برگزاری سه اردو و انتخاب بهترین‌ها از میان ۱۶ بازیکن به ۶ بازیکن ترکیب نهایی است، اما اگر بازیکنی در حد تیم ملی باشد، انتخاب خواهد شد.

ذوقی گفت: مسابقات لیگ برتر والیبال ساحلی ۱۴۰۰ در چهار هفته برگزار می شود که هفته اول آن در شهرستان گناوه در حال برگزاری است و  هفته دوم در بندر دیر استان بوشهر، هفته سوم  در چابهار و چهارم در یزد انجام خواهد شد.

دبیر کمیته والیبال ساحلی فدراسیون والیبال بیان کرد: هفته سوم و چهارم این رقابت‌ها با توجه به شرایط کرونایی کشور که خیلی وخیم شده‌است درصورت کسب مجوزهای لازم برگزار خواهد شد.

وی افزود: دور برگشت این مسابقات نیز برگزار خواهد شد که یک دوره آن در تهران، یک دوره در گیلان و ۲ دوره در مازندران انجام می شود که در پایان به مرحله پلی آف خواهند رسید و در مرحله حذفی با هم رقابت می‌کنند تا تیم قهرمان مشخص شود.

وی از  و عوامل و دست اندرکاران و میزبانی خوب و شایسته شهرستان گناوه برای برگزاری هفته اول مسابقات لیگ برتر والیبال ساحلی کشور تقدیر کرد.

هفته اول دور رفت  رقابت‌های لیگ برتر والیبال ساحلی ۱۴۰۰ کشور از ۱۸ فروردین به میزبانی شهرستان گناوه با  حضور  ۱۲ تیم شامل شهرداری کلاچای، منطقه آزاد چابهار، گلساپوش یزد، سرو قامتان بابل، توپکا بابلسر، پیکان بندر دیر، دریادلان گناوه، رعد پدافند تهران، موج سواران ساحل نوشهر، ساوانا بهشهر، وارنا شهر باران و هورسان رامسر در جریان است که امروز شنبه به پایان خواهد رسید.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

نظر شما