شناسهٔ خبر: 46566210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان: مسئولان نباید کالای خارجی استفاده کنند

گروه استان‌ها ــ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش مسئولان در توجه به کالاهای داخلی بسیار موثر است و بزرگترین دروغِ عملی که یک مسئول می‌تواند انجام دهد، این است که مردم را به خرید کالای داخلی تشویق کند اما خودش کالای خارجی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهار داشت: اینکه حدود 10 سال است مقام معظم رهبری به عنوان مسئول اعلام سیاست‌های کلی نظام، سال‌ها را با عناوین اقتصادی، تولیدی و معیشتی نام‌گذاری می‌کنند، نشانگر اهمیت بالای این موضوع است.

وی افزود: قطعا این سیاست گذاری‌ها و نام‌گذاری‌ها با استفاده از نظر کارشناسان آگاه به امور است که داری اعتبار علمی است؛ مسئله اقتصاد، کسب و کار، صنعت و تولید و معیشت یکی از مهم‌ترین مسائل بنیادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: با مشاهده وضعیت مردم جامعه نیز به این دغدغه اساسی پی می‌بریم و باید این مسئله مورد توجه جدی دولت و ملت قرار گیرد؛ در همین زمینه روایتی با مضمون "القبر خیر من الفقر" داریم، که به معنای بهتر بودن مرگ از زندگی توام با تنگناهای معیشتی آزاردهنده است.

آیت الله حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات معیشتی مردم و نجات از این تنگنای اقتصادی، نیاز است که به فرامین مقام معظم رهبری عمل کنیم؛ ایشان راه‌حل برون رفت از این مشکلات را پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید اعلام کردند.

وی افزود: پشتیبانی از تولید به معنای انجام اقدامات لازم از سوی نیروهای اجرایی کشور در زمینه‌های مختلف است؛ مسئولان با حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران باید پای‌کار تولید بیایند و مانع از تعطیلی کارخانجات شوند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بنده با حضور در استان‌های مختلف از نزدیک شاهد مشکلات شهرک‌های صنعتی بوده‌ام؛ برخی کارخانجات ما در حالتی نیمه هشیار به سر می‌برند، برخی دیگر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و بخش دیگر نیز به تعطیلی کامل کشیده شده‌اند.

آیت الله حسینی خراسانی ادامه داد: در همین شرایط موجود نیز شاهد فعالیت‌های مجاهدانه افرادی هستیم که با دغدغه‌های دینی، ملی، انسانی و انقلابی پا به عرصه تولید گذاشته‌ و با چنگ و دندان کارخانه را از تنگناهای موجود اقتصادی عبور می‌دهند؛ در حالی که این امر وظیفه دولت و دولتمردان است.

وی با بیان اینکه دولت بایستی به معنای واقعی کلمه از تولید و تولیدکنندگان حمایت کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر پشتیبانی، گاهی می‌بینیم که دستگاه‌های اجرایی عذر و بهانه‌هایی در راه تولیدکنندگان قرار می‌دهند که مانع از فعالیت آنها می‌شود.

حسینی خراسانی تصریح کرد: در این زمینه نیز نیازمند رفع خلاءهای قانونی از سوی مسئولان قانون گذار در کشور هستیم که این امر با همکاری قوای سه‌گانه امکان پذیر خواهد بود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تولیدکنندگان نیز موظف‌اند تولیدات خود را از نظر کیفی قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی طراحی کنند، گفت: یکی از موانع رشد تولید در کشور ما عدم توجه به کالاهای داخلی است و شاهد واردات کالا از خارج کشور هستیم.

آیت الله حسینی خراسانی در پایان اظهار داشت: نقش مسئولان نیز در توجه به کالاهای داخلی بسیار موثر است و بزرگترین دروغ عملی که یک مسئول می‌تواند انجام دهد، این است که مردم را به خرید کالای داخلی تشویق کند اما لباس خودش و کالاهای مصرفی خودش از محصولات خارجی باشد؛ در روایات هم داریم که مردم بیش از آنکه شبیه پدرشان باشند، پیروی دولتمردان خود هستند.

انتهای پیام/281/س

نظر شما