شناسهٔ خبر: 46564744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بنا به گفته «ند پرایس»؛

اعلام حمایت وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و آلمان از اوکراین

وزرای خارجه سه کشور ایالات متحده، فرانسه و آلمان ضمن تأکید بر حمایت خود از اوکراین در برابر اقدامات روسیه از مقامات مسکو خواستند تا هرگونه آرایش نظامی در مرزهای اوکراین را متوقف کنند.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

وزرای خارجه آمریکا، آلمان و فرانسه بر حمایت از اوکراین تأیید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزارت خارجه ایالات متحده و همتایان فرانسوی و آلمانی او از روسیه خواستند تا هرگونه استقرار نیرو در مرزهای اوکراین را متوقف کند و بر حمایت خود از کی‌یِف در برابر مسکو تأکید کردند.

بیانیه مشترک وزرای خارجه این سه کشور طرحی را برای رایزنی‌های مرحله‌ای میان اعضای ناتو پیرامون تمرکز قوای روسیه و آنچه که به زعم مقامات اوکراین و کشورهای غربی نقض آتش بس از سوی نیروهای تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین خوانده می‌شود، پیشنهاد دادند.

گفتنی است که تحرکات نظامی اخیر روسیه به نگرانی‌ها در خصوص آمادگی احتمالی مسکو برای اعزام نیروها به اوکراین دامن زده است. این در حالی است که کاخ کرملین با رد این اتهام که نیروهای نظامی روسیه یک تهدید بشمار می‌روند، گفت که این نیروها تا زمانی که مناسب باشد، باقی خواهند ماند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌هایی اعلام کرد که آنتونی بلینکن به طور جداگانه با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان صحبت کرده است.

طبق این بیانیه‌ها، بلینکن و لودریان در مورد «لزوم پایان یافتن لفاظی‌های خطرناک و غیرمسئولانه روسیه، استقرار نیروهای نظامی این کشور در شبه جزیره کریمه و امتداد مرزهای اوکراین و همچنین اقدام‌های تحریک آمیز و یکجانبه مسکو در امتداد خطوط مقدم در اوکراین شرقی گفتگو کردند.

از سوی دیگر، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت که ایالات متحده با روسیه و سایر کشورها در مورد «افزایش اقدام‌های تهاجمی روسیه در اوکراین شرقی از جمله تحرکات نظامی این کشور در مرزهای اوکراین» با شیوه‌ای دیپلماتیک درگیر شده است.

نظر شما