شناسهٔ خبر: 46563517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس غنی‌سازی بالای ۵۰ درصد را مطالبه خواهد کرد غرب بداند به عقب برنمی‌گردیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت عظیم هسته‌ای نیاز ضروری امروز و فردای کشور ما است و قابل معامله نیست.

صاحب‌خبر -




ابراهیم رضایی روز گذشته در جمع خبرنگاران با‌اشاره به بازدید اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس از تأسیسات هسته‌ای اظهار داشت: صنعت هسته‌ای و پیشرفت‌های صورت گرفته در این عرصه در کشور افتخارآمیز و البته غیر قابل برگشت است.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنعت عظیم هسته‌ای نیاز ضروری امروز و فردای کشور ماست و قابل معامله نیست. به غرب اطمینان می‌دهیم که به عقب برنمی‌گردیم.
وی با تقدیر از تلاش‌های جوانان ایرانی در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای افزود: از قرار گرفتن در جمع پنج کشور برتر دنیا در تولید آب سنگین و حرکت به سمت تولید سوخت نیروگاه بوشهر گرفته تا ساخت انواع ماشین‌ها و قطعات پیشرفته و صفحه سوخت، فرآوری زیرکونیوم، ساخت راکتور بدون کمک خارجی، تولید اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی و... تنها بخشی از افتخارات فرزندان دانشمند ملت ایران است.
رضایی با‌اشاره به اینکه تنها بخشی از کاربرد این صنعت و پیشرفت‌های مذکور در حوزه نیروگاهی است ادامه داد: این صنعت به عنوان یک صنعت مادر ضمن فعال‌سازی و استفاده از ظرفیت صد‌ها شرکت داخلی، در حوزه درمانی و پزشکی (تشخیص سرطان و... و تولید تجهیزات پزشکی، مخابرات، شناسایی گسل‌ها، استخراج نفت، آب، ساخت زره‌های پیشرفته و... کاربرد دارد لذا تعطیلی آن خیانت به امروز و آینده ایران است. عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشرفت، امنیت‌زا و اقتدارآفرین است کما اینکه تصمیم و اقدامات ماه‌های اخیر مبنی بر بازگشت به روز‌های خوب هسته‌ای، دشمن را وادار به عقب‌نشینی و دادن امتیاز کرده است.
وی با بیان اینکه چهره‌های مصمم محققان هسته‌ای نوید آینده‌ای درخشان می‌دهد گفت: کماکان بر اجرای قانون راهبردی مجلس نظارت و البته زین پس برای غنی‌سازی بالای ۵۰ درصد مطالبه خواهیم کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: عمده مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد، نصب و فعال‌سازی سانتریفیوژ‌های نسل جدید و راه‌اندازی رآکتور آب سنگین اراک اجرایی شده و یا در حال اجراست و در آینده تکمیل خواهد شد.

نظر شما