شناسهٔ خبر: 46561056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار راسک : تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی مردم راسک اتخاذ شد

کدخدا گفت: تمهیدات لازم برای توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در این شهرستان اتخاذ شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

صاحب‌خبر -

سلیم کدخدا فرماندار راسک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: نظارت و بازرسی‌های مشترک (تعزیرات، صمت، بهداشت، شهرداری‌ها، اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف) به صورت منظم و مستمر در بازار با هدف جلوگیری و برخورد قانونی با گرانفروشی‌های خودسرانه، کم فروشی، احتکار، عرضه مواد خوراکی تاریخ مصرف‌گذشته، اعمال خواهد شد.

او افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار شهرستان راسک مرتب برگزار و بر پیگیری جذب و تامین و توزیع متوازن اقلام اساسی سهم شهرستان (شکر، روغن، مرغ منجمد و گوشت قرمز)با محوریت ستاد تنظیم بازار تاکید شده است.

به گفته وی، صلاحیت مباشران و عوامل توزیع کالاهای اساسی ویژه تنظیم بازار الزاما باید استعلام و تایید شود و همچنین اهتمام و مراقبت بر وجود کافی سایر اقلام و کالاهای مورد تقاضا و متناسب با ذائقه عمومی در سطح بازار در ماه مبارک رمضان از جمله (لبنیات، میوه و سبزی) انجام تا مشکلات را در پیش رو نداشته باشیم.

فرماندار راسک بر نظارت روزانه بر فعالیت تاسیسات شارژ گاز مایع شهرستان و تدبیر برای خرید، انتقال و توزیع سریع گاز مایع در تاسیسات ذکر شده تا پایان ماه مبارک رمضان تاکید و خاطرنشان کرد: حمل محموله‌های مرغ زنده تولیدی واحدهای فعال شهرستان بدون مجوز کتبی فرمانداری و ستاد تنظیم بازار به مقصد سایر شهرستان‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام و نیروی انتظامی نسبت به توقیف تمامی محموله‌های مرغ داخلی بدون مجوز حمل، اقدام کند.

کدخدا گفت: سهم بخش‌های تابعه از اقلام اساسی تنظیم بازار به صورت دقیق و عادلانه با هماهنگی و همکاری بخشداران توزیع شود و تراکنش توزیع اقلام تنظیم بازار از سوی مباشرانِ تعیین شده توسط اداره صمت اخذ و برای بررسی در اختیار فرمانداری و تعزیرات حکومتی قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه در صورت ابلاغ استمرار تعهد تحویل ۳۰ درصدی سهم مرغ تولیدی شهرستان به کشتارگاه صنعتی، اداره صنعت، معدن و تجارت ملزم به تعیین و معرفی عاملان فروش صلاحیت‌دار برای جذب و توزیع سهم ذکر شده با هماهنگی فرمانداری خواهد بود، افزود: دستگاه های نظارتی گزارش اخبار و اطلاعات واصله پیرامون نابسامانی‌ها و تخلفات سطح بازار و بازتاب‌های عمومی ناشی از آن را برای رسیدگی و پیگیری به فرمانداری ارسال کنند.

فرماندار راسک گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اهتمام لازم را برای تسریع در تامین ۳۰ تن سهمیه باقیمانده شهرستان از روغن خوراکی را به منظور عرضه تا قبل از ماه مبارک رمضان به عمل آورد.

انتهای پیام/ع

نظر شما