شناسهٔ خبر: 46559782 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی

فیلتر «کلاب هاوس» در همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران/ صداوسیما هم به کلاب هاوس پیوست!

زمزمه های اختلاف بین دولت و مخالفان برای فیلتر کلاب هاوس از دیشب و پس از اختلال این شبکه اجتماعی در همراه‌اول شدت یافت و معزی مسئول اطلاع رسانی دولت، ضمن تأکید بر عدم صدور دستور رسمی قضایی، از عزم گروهی برای انسداد یا اختلال در کلاب هاوس گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، از صبح امروز دسترسی کاربران همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به شبکه اجتماعی کلاب هاوس غیرممکن شده است.

این در حالیست که دادستان کل کشور گفته بود برنامه ای برای فیلتر کلاب هاوس وجود ندارد و وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر گفته های دادستان کل کشور ، بر استفاده مردم از این فضا و تعامل تاکید کرده بود.

اعضای کابینه دولت نیز در این روزها استفاده حداکثری از این فضا داشتند که حساسیتهای جریان مقابل دولت را دو چندان کرده بود.

به عنوان مثال گفت وگوی چالشی ظریف و صالحی و همتی با منتقدین در این فضا سروصدای زیادی را بهمراه داشت تا جایی که به خارج از مرزهای ایران نیز رسید و جمعی از سناتورهای آمریکایی مدیران کلاب هاوس را بخاطر ایجاد تریبون برای مسئولین دولت ایران به توضیح فراخواندند.

زمزمه های اختلاف بین دولت و مخالفان برای فیلتر کلاب هاوس از دیشب و پس از اختلال این شبکه اجتماعی در همراه اول شدت یافت و معزی مسئول اطلاع رسانی دولت، ضمن تأکید بر عدم صدور دستور رسمی قضایی، از عزم گروهی برای انسداد یا اختلال در کلاب هاوس گفت.

برخی شایعات حکایت از این دارد که این اختلال میتواند عمدی باشد که در صورت صحت بنا بر ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی، که به اختلال عمدی در ارتباطات اشاره دارد، محکومیت سنگینی را برای مدیران این اپراتورها به دنبال دارد.

***

صداوسیما هم کلاب هاوسی شد!

در حالی که از ساعاتی قبل دسترسی کاربران به پلتفرم کلاب هاوس محدود شده است، کانال تلگرامی تحریریه فضای مجازی سیما از پیوستن این تحریریه به کلاب هاوس خبر داد.

کلاب هاوس,فیلتر کلاب هاوس در ایران

***

روابط عمومی وزارت ارتباطات: اختلال در کلاب هاوس عادی نیست

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت:اختلال کلاب هاوس در شبکه همراه اول ، ایرانسل و مخابرات ایران به ما گزارش شده و بررسی ها حاکی از صحت گزارش ها دارد.

وی افزود: تا الان می توانم اینگونه بگویم که ادامه این اختلال ها عادی نیست.

او در ادامه اظهار کرد: فیلترینگ این شبکه اجتماعی در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و تا کنون از صدور حکم قضایی هم در این باره اطلاعی نداریم و چنین حکمی نیز به وزارت ارتباطات واصل نشده است.

اپراتورهای مذکور دریافت حکم یا اختلال عمدی را رد می کنند در حالی که شواهد حاکی از وجود اختلالی جدّي است.

نظر شما