شناسهٔ خبر: 46559231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه رشت مطرح کرد؛

ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در بیلبوردهای تبلیغاتی گیلان

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به اینکه کالای خارجی نباید در بیلبوردهای تبلیغاتی استان گیلان تبلیغ شود، گفت: مسئولان از بنگاه های تولیدی کوچک حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در پیام جمعه با اشاره به نامگذاری ۲۰ فروردین به عنوان روز ملی انرژی هسته‌ای، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای بسیاری در عرصه‌ها و بخش‌ها مختلف بودیم که انرژی هسته‌ای یکی از این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران جز کشورها تراز اول جهان در انرژی هسته‌ای، افزود: این موفقیت‌ها در سایه انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا انقلاب، دفاع مقدس و هسته‌ای به دست آمده است.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در ۲۰ فروردین سال ۵۹، گفت: پیروزی انقلاب قدرت‌های پوشالی غرب و شرق را بر هم زد و ایران با همه وابستگی‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی با آمریکا را قطع کند.

آیت الله فلاحتی همچنین اضافه کرد: به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و با بیان اینکه ایشان بیان می‌کنند که دشمنان انقلاب و نظام از همه ترفندها برای ضربه زدن به این ملت و نظام استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بهانه جویی های دشمنان در زمینه موضوعات هسته‌ای و موشکی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که موضوع انرژی هسته‌ای و ساخت موشک بهانه است آنها قدرت ملت ایران را نمی‌توانند تحمل کنند.

امام جمعه رشت به نامگذاری سال جدی از سوی رهبری اشاره و اضافه کرد: مهم‌ترین محور اقتصاد مقاومتی توجه به تولید است که در سایه پیشرفت اقتصادی عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه قرار بود از درآمدهای نفتی برای توسعه و آبادانی کشور استفاده شود که متأسفانه امروز شاهد هستیم این درآمدهای صرف هزینه‌های جاری و نظام اداری می‌شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به وابستگی امام جمعه رشت به کشف نفت در آغاز قرن گذشته در ایران اشاره کرد و افزود: در ابتدا قرار بود منابع حاصل از نفت برای توسعه و آبادانی کشور هزینه شود اما پول نفت را برای هزینه‌های جاری و نظام اداری کشور خرج کردند.

قاچاق کالا، قوانین دست و پا گیر و کاغذ بازی اداری از موانع تولید

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه با وجود تأکیدات فراوان رهبری همچنان بودجه کشور به درآمدهای نفتی وابسته است، اظهار کرد: اختصاص پول نفت به واردات یعنی ضربه به تولید و نشان دهنده عدم توجه دولتمردان به منویات رهبری است.

وی، واردات محور شدن حوزه تجارت کشور را از موانع تولید برشمرد و بیان کرد: واردات فزآینده و افسار گسیخته یکی از موانع بزرگ بر سر را تولید محسوب می‌شود و باید به ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخلی پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت عدم تبلیغ کالاهای خارجی و دارای تولید مشابه داخلی در سطح استان تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان و مدیران شهری نباید اجازه چنین کاری را بدهند.

وی به مصوبه مجلس گذشته مبنی بر توسعه واردات اشاره و با بیان اینکه توسعه واردات به معنای ضربه به تولید داخلی است، اضافه کرد: قاچاق کالا، قوانین دست و پا گیر و کاغذبازی اداری از دیگر موانع تولید است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نظام بانکی کشور به جای بنگاه داری باید به وظیفه بانکداری بپردازد، اظهار کرد: حمایت از بنگاه‌های کوچک تولیدی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی نبود بازارهای داخلی و خارجی برای تولید را از دیگر موانع تولید برشمرد و ادامه داد: دولتمردان باید بازارهای مناسب برای تولید داخلی را شناسایی کرده و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

آیت الله فلاحتی به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره و با بیان اینکه مساجد شهرها و روستاها با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی در ماه مبارک رمضان باید در سه وقت باز باشد، گفت: مساجد نباید بسته شود.

نظر شما