شناسهٔ خبر: 46558584 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دور زدن مصوبات ستاد کرونا

هجوم گردشگران به تفرجگاه‌های ایلام!

خبرگزاری مهر

مسئولان استان ایلام در حالی از مسدود شدن مسیرهای ارتباطی به مناطق گردشگری ایلام به دلیل بحرانی شدن شرایط کرونا خبر می دهند که امروز حجم زیادی از خودروها وارد مناطق گردشگری شده اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

کرونا این روزها باعث بحرانی شدن وضعیت استان ایلام شده و طبق آمارها ایلام جزو سه استان اول کشور در بحث مبتلا شدن به کرونا است.

این استان که طی هفته اخیر وارد موج چهارم کرونا شده، در حال حاضر آمار روزانه افراد مبتلا به کرونا در استان سه رقمی شده و تعداد مرگ و میر نیز در حال افزایش است.

تاکنون مصوبات بسیار زیادی در زمینه اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان توسط ستاد کرونا تصویب شده ولی متأسفانه بیشتر این مصوبات اجرایی نشده است.

دیروز در جلسه فوق العاده ستاد کرونا اعلام شد که تمامی مسیرهای گردشگری استان بسته شده و مسیرهای ارتباطی استان به شدت کنترل می‌شود.

مشاهدات میدانی در ورودی و خروجی شهر ایلام نشان از تردد بالای خودروهای گردشگران به سمت مناطق گردشگری و تفرجگاه‌های استان دارد، به رغم همه کنترل‌ها توسط پلیس راه، اما خودروهای زیادی در حال تردد به سمت این مناطق هستند.

خودروهای زیادی در مسیر ایلام-بدره در حال تردد هستند که در تفرجگاه‌ها بدون توجه به مصوبات و هشدارهای ستاد کرونا، حضوری چشمگیر دارند.

تعدادی از خودروها در مسیرهای خاکی و میان بر، از خروجی‌های شهر ایلام با دور زدن ایستگاه‌های پلیس به مسیرهای مناطق گردشگری در حال حرکت هستند.

در حالی در خانه ماندن و حذف ترددهای غیرضروری راهبرد اصلی این روزها در استان است، متأسفانه ترددهای غیرضروری به خصوص در مناطق گردشگری استان بسیار زیاد است.

هرچند بر اساس مصوبات کمیته بحران مقابله با ویروس کرونا و با اعلام وضعیت جدی در سطح استان ایلام، تمامی تأسیسات گردشگری، مجتمع‌های گردشگری ساحلی، مجتمع آب درمانی، مجتمع‌های تفریحی، بازارچه‌های صنایع دستی، رستوران‌ها و …تعطیل شده اما نظارت کافی بر تعطیلی این اماکن نیز وجود ندارد.

همه مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های ایلام مسدود می‌شوند

معاون عمرانی استاندار ایلام امروز در همین ارتباط گفت: برای پیشگیری از کرونا، همه مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های ایلام مسدود می‌شوند.

احمد کرمی اظهار داشت: با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست، هلال احمر و حمل و نقل جاده‌ای آژیر قرمز در این مناطق زده خواهد شد و از مردم می‌خواهیم که طبیعت و تفرجگاه‌ها را ترک کنند. بلافاصله ورودی‌ها و مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها مسدود خواهد شد و گشت‌های لازم در این مناطق فعال می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه تردد در راه‌های مواصلاتی استان برای خودروهای غیر بومی ممنوع است، گفت: برای رانندگانی که محدودیت‌ها را نقض می‌کنند و وارد مناطق قرمز و نارنجی شهرستانی می‌شوند، ابتدا پیامک اخطار ارسال و در بار دوم جریمه‌های سنگین برای رانندگان و خودروهایی که تردد می‌کنند اعمال خواهد شد. همه شهرداری‌ها موظف هستند تمام بیلبوردها فضای تبلیغات محیطی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای تولید محتوا و پیام‌های بازدارنده قرار دهند.

در اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا قاطعانه عمل خواهیم کرد

در پی بحرانی شدن وضعیت کرونا در استان ایلام محمد نوذری استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ابراز نگرانی شدید از شکل گیری پیک چهارم کرونا در استان هشدار داد: راه نجات از این وضعیت بحرانی همراهی کامل مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات عنوان است.

وی افزود: ما در اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا و در راستای حفظ جان و سلامت مردم با قاطعیت عمل کرده و در این مسیر هیچ قصور و کوتاهی را از هیچ کسی تحمل نخواهیم کرد.

از مجموع دوازده شهرستان استان ۹ شهرستان ایلام، دهلران، چوار، آبدانان، ایوان، دره شهر، چرداول، مهران و بدره در وضعیت قرمز و ملکشاهی، سیروان و هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شدت و خطر آفرینی موج چهارم کرونا به حدی است که اگر امروز نسبت به آن درک درستی نداشته باشیم قطعاً عواقب پشیمان کننده‌ای در انتظار همه ما خواهد بود.

نظر شما