شناسهٔ خبر: 46558576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

تولید محور اقتصاد مقاومتی است/ کالای خارجی از طریق بیلبوردها تبلیع نشود

امام جمعه رشت، با تاکید بر اینکه کالای خارجی نباید از طریق بنر و بیلبورد در هیچ جای استان تبلیغ شود، اظهار کرد: شهرداران مناطق مختلف گیلان نباید اجازه تبلیغ کالای خارجی از طریق بنر و بیلبورد را بدهند.

صاحب‌خبر -

آیت الله رسول فلاحتی در پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوا و اجتناب از محرمات الهی، اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم ویروس کرونا، این بلای شاخدار را از جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی و شیعی از بین ببرد.

وی به موضوع حقوق در راستای سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: نخستین حقی که به عهده انسان است، مسئله حقوقی محسوب می شود که خدای متعال به عهده بشر دارد و از انسان می خواهد این حقوق را انجام دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه توجه به بندگان خدا از جمله حقوق خدای متعال است، تصریح کرد: توجه به بندگان حقی است که به عهده انسان گذاشته شده، زیرا همه انسان ها در رسیدن به مواهب طبیعی یکسان هستند.

آیت الله فلاحتی، همه انسان ها را موظف به ایفای حق بندگان خواند و بیان کرد: یکی از واجبات الهی حقوق خدا بر بندگان عبارت از سرلوحه قرار دادن یاری دادن به یکدیگر است، زیرا انسان ها در راس مخلوقات خدا هستند.

وی در ادامه به بیستم فروردین ماه به عنوان روز ملی انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی، خون شهیدان و رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری امروز ایران اسلامی در تراز نخست کشورهای دارای انرژی هسته ای است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی بین ایران و آمریکا در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۵۹، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مایه خفت قدرت های پوشالی غرب و شرق شد و امام خمینی(ره) در این باره فرمودند که «اعلام می کنم ایران باید تمام وابستگی های سیاسی، نظامی و اقتصادی با آمریکای جهانخوار بی رحم را قطع کند».

آیت الله فلاحتی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان ملت ایران انواع شگردها را به کار گرفتند تا شاید بتوانند این ملت را مقهور خود کنند، اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «موضوع انرژی هسته ای و ساخت موشک بهانه است»، بلکه مسئله این است که ملت ایران توانسته سلطه قهرآمیز آمریکا را از خود رفع کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: تولید که مهمترین محور اقتصاد مقاومتی است، در سایه پیشرفت اقتصادی عملیاتی می شود.

امام جمعه رشت به کشف نفت در آغاز قرن گذشته در ایران اشاره کرد و افزود: در ابتدا قرار بود منابع حاصل از نفت برای توسعه و آبادنی کشور هزینه شود، اما پول نفت را برای هزینه های جاری و نظام اداری کشور خرج کردند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هنوز نیز بودجه کشور وابستگی بسیاری به بخش نفت دارد، تصریح کرد: اختصاص پول نفت برای واردات به معنای ضربه به تولید است و در این راستا وجود صف های مرغ و روغن نشان می دهد در تولید و صنعت به منویات مقام معظم رهبری توجهی نشده است.

وی واردات محور شدن حوزه تجارت کشور را از موانع تولید برشمرد و بیان کرد: واردات فزاینده و افسارگسیخته یکی از موانع بزرگ بر سر راه تولید محسوب می شود و می طلبد به ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخلی بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه کالای خارجی نباید از طریق بنر و بیلبورد در هیچ جای استان تبلیغ شود، اظهار کرد: شهرداران مناطق مختلف گیلان نباید اجازه تبلیغ کالای خارجی از طریق بنر و بیلبورد را بدهند.

آیت الله فلاحتی به مصوبه مجلس گذشته مبنی بر توسعه واردات اشاره کرد و یادآور شد: توسعه واردات به معنای ضربه به تولید داخلی است؛ ضمن اینکه قاچاق کالا مانع تولید داخلی در عرصه صادرات و واردات محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین دست و پا گیر و کاغذبازی اداری از موانع تولید است، خاطرنشان کرد: نظام بانکی کشور به جای بنگاه داری باید به وظیفه خود که بانکداری است، بپردازد.

امام جمعه رشت، خواستار حمایت از بنگاه های کوچک تولیدی شد و بیان کرد: نبود بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات داخلی از دیگر موانع تولید محسوب می شود و دولتمردان باید بازارهای مناسب برای تولید داخلی را پیدا کرده و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

آیت الله فلاحتی همچنین با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان در چهارشنبه هفته آینده، یادآور شد: مساجد شهرها و روستاها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در ماه مبارک رمضان باید در سه وقت باز باشد و روحانیون برای بیان خطابه دعوت شوند.

وی بر پخش اذان سه وقت از مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد الهی نباید بسته شوند؛ البته همه باید به همدیگر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی توصیه کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نباید بهانه ای برای روزه خواری برخی افراد شود، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان حریم مردم مسلمان روزه دار است؛ بنابراین انتظار داریم نیروی انتظامی با روزه خواری برخورد کند.

آیت الله فلاحتی به رعایت حریم ها توسط مردم اشاره کرد و اضافه کرد: امیدوارم خدای متعال در سایه دعای مردم ویروس کرونا این بلای شاخدار را از جامعه اسلامی رفع کند.

انتهای پیام

نظر شما