شناسهٔ خبر: 46558429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جرایم کارفرمایان واحدهای تولیدی، معدنی و اصناف خراسان جنوبی بخشیده شد + فیلم

گروه استان‌ها- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از بخشودگی جرایم کارفرمایان واحدهای تولیدی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقیقی و حقوقی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: نخستین اقدام سازمان تامین اجتماعی برای تحقق شعار سال 1400 ابلاغ دستورالعمل بخشودگی جرایم به شعب سازمان در سراسر کشور است.

وی افزود: در این راستا کارفرمایانی که به دلیل عدم پرداخت حق بیمه به موقع خود در سنوات گذشته تا پایان اسفندماه 99 مطالبات قطعی شده به سازمان دارند می توانند از این دستورالعمل استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای این دستورالعمل دیگر نیازی نیست کارفرمایان حضورا به شعب سازمان مراجعه کنند بلکه می‌توانند در سامانه غیرحضوری سازمان به آدرس ES.tamin.ir ثبت نام و درخواست خود را به ثبت برسانند.

محمدی تصریح کرد: کل مطالبات قطعی شده کارفرمایان لغایت اسفند 99 مشمول این طرح می‌شود و 100 درصد جرایم این افراد در صورت پرداخت نقدی و یا اقساط 12 ماهه مشمول بخشودگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کارفرمایان تولیدی، صنعتی، معدنی و صنفی اعم از حقیقی و حقوقی مشمول این دستورالعمل می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین کارفرمایانی که کارگاه‌های آنان ورشکسته، منحله و یا فاقد فعالیت باشد و رانندگان و کارگران ساختمانی مشمول بخشودگی این دستورالعمل قرار نمی‌گیرند.

اجرای مرحله دوم طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با احتساب مرحله نخست 130 درصد به حقوق این افراد اضافه شده است که بدین ترتیب از حیث افزایش ضریب، تفاوتی با بازنشستگان کشوری نخواهند داشت.

محمدی اظهار داشت: تلاش‌ها، پیگیری‌ها و تدابیر اتخاذ شده از اسفندماه 98 تا فرودین‌ماه 1400 منجر به انجام دو نوبت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شد که با افزایش سنواتی ماده 96 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 130 درصد افزایش یافت.

وی افزود: این امر سبب شد در حال حاضر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حیث درصد میزان افزایش ضریب با حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تفاوتی نداشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی با 30 سال سابقه و 2 سال آخر براساس حداقل حقوق لیست‌شان ارسال شده است با احتساب یک همسر و دو فرزند در اسفندماه 98 یک میلیون و 670 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند اما این مبلغ در متناسب‌سازی اولیه که در مردادماه 99 انجام شد به 2 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

محمدی تصریح کرد: همچنین در متناسب‌سازی دوم که در فروردین‌ماه 1400 انجام شد این رقم به 4 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سازمان تامین اجتماعی در اسفندماه 98 از بابت پرداخت حقوق بازنشستگی 6 هزار و 600 میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: در اسفندماه 99 این مبلغ به 10 هزار میلیارد تومان و در فروردین‌ماه 1400 این رقم به 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

 

 انتهای پیام/255/ت

نظر شما