شناسهٔ خبر: 46558321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشدید تمهیدات مقابله با کرونا در مشهد/بازارهای سیار و بوستان‌ها تعطیل شدند

گروه استان‌ها- همزمان با شیوع موج چهارم کرونا در مشهد اقدامات مقابله‌ای برای جلوگیری از تشدید این ویروس افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، همزمان با تشدید و شیوع موج چهارم کرونا در مشهدمقدس اقدامات مقابله‌ای نیز تشدید شده است.

وحید مبین مقدم، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در این زمینه اظهار داشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه کرونا، نظارت در گیت های ورودی ایستگاه ها و پایش درون قطارها در خط یک و دو قطار شهری مشهد تشدید شده است.

وی گفت: استفاده از ماسک در محدوده ایستگاه و واگن های قطار شهری الزامی است، پایش الزام استفاده از ماسک توسط مسافران، غرفه داران و کارکنان از سوی ماموران ایستگاه‌ها با شدت و دقت بیشتری انجام می‌شود.

مبین مقدم افزود: ضدعفونی و گندزدایی مداوم ناوگان خط یک و دو از زمان شیوع بیماری کرونا در حال انجام بوده است، ولی از روزگذشته و با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر مشهد، تعداد دفعات ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه‌ها و اماکن و همچنین واگن‌ها افزایش پیدا کرده است.

 تعطیلی کلیه بازارهای سیار از روز جمعه 

مسعود رضوی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مشهد هم گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در شهر مشهد و در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و حفظ سلامت شهروندان کلیه بازارهای سیار شامل روزبازارها، عصربازارها، شب‌بازارها و جمعه‌بازارها از روز جمعه، 20 فروردین ماه، تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

تعطیلی کلیه بوستان‌های سطح شهر

 مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد هم گفت: با افزایش شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت شهر، کلیه بوستان‌های سطح شهر تا اطلاع ثانوی  تعطیل است‌.همچنین با توجه به دستورالعمل ابلاغی مرکز بهداشت استان، علاوه بر تعطیلی بوستان‌های شهری، محلی و خطی، استفاده از زمین‌های بازی کودکان و تجهیزات ورزشی موجود در بوستان‌ها نیز ممنوع خواهد بود.

یعقوبی افزود: کلیه مصلی‌های موجود در سطح بوستان ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است و آبخوری‌ها و آبسردکن های سطح فضای سبز شهر نیز غیر فعال خواهند بود.

افزایش اقدامات پیشگیرانه کرونا در  ناوگان اتوبوسرانی 
 
سعید حسینقلی زاده مقدم، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد هم گفت: با شدت گرفتن شیوع کرونا ضدعفونی ناوگان شامل سطوح دارای تماس مشترک مانند درها و دستگیره‌ها بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت با جدیت بیشتر در حال انجام است.

وی افزود: تعویض فیلترهای سیستم تهویه اتوبوس‌ها، محصورسازی فضای کابین اتوبوسرانان، توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز بین کارکنان و غربالگری سلامت رانندگان هر روز انجام می‌شود.

مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد بیان کرد: اطلاع رسانی پیرامون فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده مسافرین از ماسک نیز در ناوگان، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها انجام شده است و ناظرینی برای ارشاد مسافرین به استفاده از ماسک در پایانه‌های این سازمان مستقر شده‌اند.

هفت‌حوض تا اطلاع ثانوی تعطیل است

مهدی زارعی، مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض هم اظهار داشت:  بوستان و منطقه ملی نمونه گردشگری هفت حوض با توجه به دستورالعمل های ابلاغی مرکز بهداشت استان و افزایش شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت شهر و  با هدف حفظ سلامت شهروندان و گردشگران، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: بدیهی است با عادی شدن شرایط و تاییدیه ستاد مقابله با کرونای استان، این بوستان مجددا فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و جهت استفاده طبیعت‌گردان بازگشایی خواهد شد.

فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) از امروز ممنوع شد

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران،حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم اظهار داشت: ممنوعیت فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) و جلوگیری از ورود افراد بدون بلیت به سالن انتظار و جایگاه پیاده و سوارشدن مسافران اواخر سال قبل به‌صورت آزمایشی آغاز شد.

کاظمی گفت: اما اکنون مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمامی استان‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواستار ممنوع شدن فروش بلیت شده است.در این نامه طرح اجراشده در پایانه امام رضا(ع) مشهد به‌عنوان الگو به سایر شهرهای کشور معرفی‌شده است.

وی بیان کرد: بنا براین ابلاغ، فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری از امروز، 18 فروردین، در تمامی پایانه‌های کشور به‌صورت حضوری ممنوع و فروش بلیت تنها از طریق اینترنت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه‌ها انجام خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین از این تاریخ ورود افراد بدون بلیت دارای کد کیو آر که به نام آن‌ها صادر شده باشد به سالن انتظار و جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافر به‌طور کامل ممنوع است.

انتهای پیام/282/ش

نظر شما