شناسهٔ خبر: 46558183 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خانواده شهدای هسته‌ای با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند

خانواده دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور شهیدان فخری زاده، علی محمدی و شهریاری ضمن تشرف به بارگاه منور رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار خانواده شهیدان هسته‌ای فخری زاده، علی محمدی و شهریاری که در تالار شهید سلیمانی حرم مطهر رضوی انجام شد، شهیدان هسته‌ای را مایه افتخار و سربلندی کشور و خانواده آن‌ها را نور چشم ملت ایران خواند و ابراز کرد: خانواده شهدا، ولی نعمتان ما هستند، ما خود را مدیون خون پاک شهدای عزیز و صبر و استقامت خانواده‌های ارجمند آن‌ها می‌دانیم.

وی پاسداری و ادامه راه شهیدان را یک رسالت بزرگ بر دوش همگان دانست و ابراز کرد: دانشمندان هسته‌ای ما برای سربلندی امت اسلام در مهم‌ترین، بالاترین، پیچیده‌ترین و مؤثرترین مسائل علمی تلاش و پیشرفت کردند تا آنجا که دشمن تاب تحمل این عزیزان را دیگر نداشت و آن‌ها را به شهادت رساند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمن تصور می‌کند با به شهادت رساند دانشمندان عزیز ما می‌تواند رشد شتابنده‌ی علمی و چرخ صنعت و پیشرفت ایران اسلامی را متوقف کند، اما غافل از اینکه این نهضت علمی از یک عزم ملی و ایثار و ازخودگذشتگی نشأت می‌گیرد و توقف ناپذیر است.

وی با بیان اینکه شهدای هسته‌ای در راه عزت و سربلندی اسلام به فیض شهادت نائل آمدند، ابراز کرد: شهدای هسته‌ای عزیز ما با حرکت علمی خود به دنبال خدمت به مردم و سربلندی اسلام و نظام مقدس اسلامی بودند، از این رو شهادتشان قداست بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تصریح کرد: شهیدان هسته‌ای تا همیشه در ذهن ملت ایران، عزیز و بزرگ خواهند بود و تلاشی که در عرصه دانش هسته‌ای آغاز کردند به برکت مجاهدت‌های جوانان انقلابی، غیور و بااستعداد این سرزمین روز به‌روز موفق‌تر خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شهادت، توفیقی الهی از سوی خداوند متعال به بندگان مخلص و برگزیده خود است، ابراز کرد: مقام رفیع و فیض اعلای شهادت مزد تلاش‌ها و زحمات خالصانه و سخت‌کوشانه آن دانشمندان گرامی در میدان علم و عمل است که عمر خویش را در راه خدمت علمی به اسلام و مردم سپری کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا در اجر و ثواب شهیدان شریک هستند، گفت: شهیدان در روز قیامت از مقام رفیع شفاعت در نزد پروردگار متعال برخوردار هستند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، همسر و فرزندان شهیدان علی محمدی، شهریاری و فخری زاده به بیان خاطرات و ارادت قلبی این شهدای گران‌قدر به حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) پرداختند.

شایان ذکر است این دیدار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاریخ چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ انجام و هم‌زمان با روز ملی فناوری هسته‌ای منتشر گردید.

انتهای پیام/

نظر شما