شناسهٔ خبر: 46557777 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افروزی: برای رعایت پروتکل‌ها فرهنگ‌سازی خوبی شده است/ آلکنو و توتولو واکسن زده‌اند

پزشک و فیزیوتراپیست تیم ملی والیبال گفت: فرهنگ‌سازی خوبی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تیم ملی انجام شده است و بازیکنان و کادر فنی، به شدت اصول را رعایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سیامک افروزی پس از پایان نخستین هفته تمرینات تیم ملی والیبال افزود: قبل از شروع اردو و بر اساس تست‌های PCR پنج بازیکن کرونایی داشتیم که وارد اردو نشدند و به همراه پیمان اکبری که نتیجه تست او هم مثبت شده بود، به قرنطینه رفتند.

وی با بیان این که بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال هر شنبه تست PCR می‌دهند و اگر نتیجه منفی باشد، می‌توانند به تمرینات خود در اردو ادامه دهند، تاکید کرد: بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، برای مقابله با کرونا در اردو، به شدت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده را رعایت می کنند.

خوشبختانه آموزش‌های لازم برای این موضوع داده شده و فرهنگ‌سازی خوبی برای رعایت دقیق پروتکل‌ها انجام شده است. بازیکنان هم به خوبی رعایت می کنند و امیدوارم به سلامت از این مرحله گذر کنیم.

پزشک و فیزیوتراپیست تیم ملی درباره آسیب‌دیدگی احتمالی بازیکنان در هفته نخست تمرینات، گفت: خوشبختانه آسیب‌دیدگی خاصی که بازیکن نتواند در تمرینات شرکت کند، در این یک هفته گذشته نداشتیم. دو بازیکن، آسیب‌دیدگی‌های قدیمی دارند که درمان آن‌ها ادامه‌ دارد. دو بازیکن نیز گرفتگی عضلات دارند که بررسی‌های بیش‌تری نیاز دارند و از آن‌ها عکس‌برداری هم شده است. این مشکلات و دردها، طبیعی است؛ زیرا بازیکنان بعد از مدتی استراحت، دوباره تمرینات خود را شروع کرده‌اند. البته شاید از زمان لیگ نیز این مصدومیت‌ها را داشته باشند.

وی با یادآوری این که فردا (شنبه) را با تست PCR شروع می‌کنیم، تصریح کرد: چهار نفر از بازیکنان مستقر در قرنطینه (پوریا فیاضی، آرمان صالحی، علی‌اصغر مجرد و پوریا یلی) به اردو ملحق خواهند شد؛ زیرا تست اول آن‌ها منفی شد و امیدوارم تست دوم نیز که روز شنبه گرفته می‌شود، منفی باشد.

افروزی با بیان این که آلکنو و توتولو قبل از پرواز به ایران، یک تست می‌دهند و زمانی هم که به تهران برسند، تست دوباره خواهند داد، گفت: آن‌ها در روسیه واکسن هم زده‌اند اما باید تمامی پروتکل‌ها را مانند دیگر اعضای تیم ملی، رعایت کنند.

وی درباره پیوستن بردیا سعادت به اردو، گفت: این بازیکن دو تست منفی کرونا داشت و به اردو ملحق شد. معاینات اولیه پزشکی هم بر رویش انجام شده و از روز پنج‌شنبه تمرینات خود را شروع کرد.

نظر شما