شناسهٔ خبر: 46556966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عمویی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

حضور نمایندگان مجلس در ۴ سایت هسته ای کشور/ روند تولید اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد جریان دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور تعدادی از نمایندگان پارلمان در چهار سایت هسته‌ای کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور ۱۲ نماینده مجلس در چهار سایت هسته‌ای اصفهان، نطنز، خنداب و فردو خبر داد و گفت: این بازدید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در راستای نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی و روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها رخ داد که عمده نمایندگان حاضر از کمیسیون های امنیت ملی و انرژی بودند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در سایت اصفهان از واحدهای تولیدی و صفحه‌های سوخت بازدید داشتند. همچنین در سایت مذکور، روند رو به تکمیل کارخانه آلومینیوم فلزی مشاهده شد. بر اساس ماده چهارم قانون اقدام راهبردی برای تکمیل این کارخانه ۵ ماه زمان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره بازدید نمایندگان از مجتمع شهید احمدی روشن نطنز توضیح داد: بر مبنای ماده ۳ قانون اقدام راهبردی، اخیراً هزار سانتریفیوژ IR2m و همچنین یک زنجیره ۱۶۴ تایی از سانتریفوژهای نسل ۶ در مهلت ۳ ماهه قانونی، در این سایت نصب شده است.

حضور نمایندگان مجلس در ۴ سایت هسته ای کشور/ روند تولید اورنیوم غنی شده ۲۰ درصد جریان دارد

عمویی تصریح کرد: کارشناسان پرتلاش سازمان انرژی اتمی کشورمان در سایت نطنز، برای افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده مورد نیاز کشور، ۲ زنجیره از سانتریفیوژهای IR4 را در تولید اورانیوم غنی شده بهره برداری کرده اند.

وی درباره بازدید از سایت فردو گفت: روند تولید اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد، طبق ماده ۱ قانون در ۶ زنجیره سانتریفیوژهای نسل اول IR1 با دقت جریان دارد.

حضور نمایندگان مجلس در ۴ سایت هسته ای کشور/ روند تولید اورنیوم غنی شده ۲۰ درصد جریان دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: نمایندگان از روند بهینه سازی راکتور خنداب اراک بازدید داشتند؛ تکمیل بهینه سازی این رآکتور خواسته نمایندگان پارلمان بر اساس ماده ۵ قانون اقدام راهبردی است که با سرعت خوبی پیش می‌رود.

عمویی افزود: در نظارت میدانی از این چهار سایت هسته ای روشن بود که صنعت هسته ای کشورمان بالنده و پویاست و جوانان دانشمند ایرانی با همت عالی خود در حال پیشبرد علم و فناوری ایران هستند. سازمان انرژی اتمی هم گام های اساسی در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها برداشته است.

حضور نمایندگان مجلس در ۴ سایت هسته ای کشور/ روند تولید اورنیوم غنی شده ۲۰ درصد جریان دارد

وی یادآور شد: نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و انرژی برای نظارت مستمر خود بر اجرای قانون و پیگیری سایر تکالیف قانونی در تهران هم جلساتی را با مدیران سازمان انرژی اتمی برگزار خواهند کرد و گزارش دقیقی از اقدامات انجام شده به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما