شناسهٔ خبر: 46555009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حمید عبادی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد:

ادامه مرگ‌های 3 رقمی تا چند هفته دیگر / حداقل دو سه هفته پرمرگ را در پیش خواهیم داشت

یک عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره احتمال افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور گفت: واقعا دوست ندارم چنین پیش‌بینی‌هایی کنم، مردم خسته‌اند و دیگر تحمل اخبار ناگوار و ناامیدکننده را ندارند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت مراجعات بیماران کرونا به بیمارستان‌ها در خیز چهارم بیماری، گفت: متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت.

 

ایسنا، دکتر حمید عمادی با اشاره به وضعیت گردش ویروس کرونا در کشور گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها به سرعت پر شدند و بیمارانی که داریم بستری می‌کنیم، عمدتا بیماران بدحالی هستند و نمی‌توانیم سریع مرخص‌شان کنیم و مجبوریم بیماران را بیشتر در بستری نگه داریم تا بهبودی حاصل کنند. این موضوع باعث می‌شود که بیمارستان‌ها زودتر به ظرفیت اشباع برسند و نتوانند پذیرش بیمار داشته باشند. این وضعیت نگران کننده است و ممکن است نتوانیم سرویس درست را به مردم ارائه کنیم. زیرا بیماران هم زیادند و هم بدحال.

 

افزایش شدت بیماری‌زایی کرونا


وی با بیان اینکه افزایش بدحالی بیماران به دلیل افزایش شدت بیماری است، گفت: درصد عمده‌ای از ویروسی که اکنون افراد را آلوده می‌کند، کرونای جهش یافته انگلیسی است.

 

عمادی درباره برخی اظهارات مبنی بر احتمال سیاه شدن وضعیت تهران و شهرهای قرمز طی چند هفته آتی، ادامه داد: امیدوارم اینطور نشود، اما این موضوع بستگی دارد که مسوولان سریعا اقدامی کنند و تصمیمات جدی بگیرند. اقدامات و محدودیت‌هایی را اعمال کنند. اقداماتی که در آذر ماه در کشور انجام شد و اعلام تعطیلی عمومی کنند. در این صورت شاید بتوانیم جلو پیشروی کرونا را بگیریم تا از مرحله قرمز به مرحله سیاه کرونایی نرسیم. بستگی به روند تصمیم گیری و اقدام از سوی مسئولان دارد، اگر با همین روند پیش رود، ممکن است در شهرهای قرمز به وضعیت سیاه هم برسیم.

 

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در شهرهای قرمز مانند تهران تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های جدی اتفاق افتد و باید این اتفاق بیفتد.

 

ادامه مرگ های 3 رقمی تا چند هفته دیگر


عمادی درباره احتمال افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور نیز اظهار کرد: واقعا دوست ندارم چنین پیش‌بینی‌هایی کنم، مردم خسته‌اند و دیگر تحمل اخبار ناگوار و ناامیدکننده را ندارند. با این حال واقعیت این است که اکنون مرگ و میر ما سه رقمی شده و حالاحالاها و حداقل تا دو سه هفته آینده  سه رقمی خواهد ماند. شرایط بعد از آن هم بستگی به تصمیماتی دارد که گرفته می شود و اقداماتی که انجام داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت، گفت: موجی که اکنون شاهد آن هستیم، موج شلوغی‌های آخر اسفند ماه و سفرهای فروردین ماه است که مرگ‌هایش را طی دو سه هفته دیگر نشان می‌دهد. مسئولان باید سریع‌تر تصمیم گیری کنند و مردم هم رعایت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. کادر بهداشت و درمان واقعا دیگر خسته‌اند. نمی‌دانید در بیمارستان‌ها چه وضعیت بدی حاکم است.

 

عمادی درباره عدم تعلیق خطوط هوایی ترکیه و خطرات این موضوع، گفت: همیشه در نهایت تصمیم درست را می‌گیریم، اما آنقدر دیر این اقدام را انجام می‌دهیم که وضعیت‌مان بدتر می‌شود. در حالی که باید سریع‌تر تصمیم‌گیری کنیم. اگر مقداری زودتر و جدی تر برخورد می‌کردیم اکنون چنین آمار ابتلا و مرگی در کشورمان نداشتیم. مانند روز روشن بود که چنین اتفاقی می‌افتد.

 

نظر شما