شناسهٔ خبر: 46553807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حزب‌الله لبنان در روسیه دفتر نمایندگی افتتاح می‌کند

برخی رسانه‌های روسی از جمله روزنامه نزاویسیمایا گازتا از تاسیس دفتر نمایندگی جنبش حزب الله لبنان در مسکو خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از  ایرنا، برخی رسانه‌های روسی از جمله روزنامه نزاویسیمایا گازتا و تارنمای میگ نیوز امروز (پنجشنبه) نوشتند: روسیه و جنبش حزب الله لبنان رایزنی‌ها برای تأسیس دفتر نمایندگی این جنبش در مسکو را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، رایزنی‌های دو طرف بلافاصله پس از سفر هیئت حزب‌الله لبنان به مسکو در اواسط ماه مارس گذشته (اسفند 99) آغاز شد.

نزاویسیمایا گازتا نوشت: روسیه مبتکر سفر هیئت حزب‌الله لبنان به مسکو بود و دیدار این هیئت از این کشور نشانگر این واقعیت است که رهبری روسیه جنبش حزب‌الله را یک نیروی سیاسی مستقل می‌داند که با آن می‌توان بطور مستقیم مذاکره کرد.

به نوشته روزنامه روسی، وزارت خارجه آمریکا دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با هیئت حزب‌الله لبنان را محکوم و مدعی تروریستی بودن آن شد.
هیئت حزب الله روز ۲۶ اسفند ماه سال ۹۹ به دعوت وزارت امور خارجه روسیه برای انجام یک سفر سه روزه به مسکو سفر و در چارچوب برنامه این سفر با وزیر خارجه روسیه کرد.

محمد رعد رییس هیئت حزب‌الله مذاکره با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را دوستانه و در عین حال صریح توصیف کرده بود.

رعد گفته بود، ما درباره اوضاع منطقه و لبنان و چگونگی تثبیت ثبات و جدایی از هر قدرتی که به حمایت از تروریسم منجر می‌شود، گفت‌ وگو کردیم.

وی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت که رابطه بین حزب الله و روسیه از سالها پیش آغاز شده و بر اساس نقاط و منافع مشترک و دیدگاه واحد یا بسیار نزدیک از وضعیت منطقه که به ثبات نیاز دارد تا مردم آن بتوانند به نفع کشورهایی که اقامت دارند یا در آن سرمایه گذاری می‌کنند، استفاده کنند.

«محمد رعد» در سال 2011 نیز به مسکو سفر کرده بود.

انتهای پیام

نظر شما