شناسهٔ خبر: 46544976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸ شهر استان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونای انگلیسی قرار گرفتند

گروه استان‌ها-با اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۸ شهر در استان با افزایش موارد ابتلا در وضعیت بسیار پرخطر و قرمز کرونای انگلیسی قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بندرعباس ، از روز گذشته با تغییر برخی شاخص‌ها در اعلام رنگ‌بندی شهرها، هرمزگان نیز در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفته است. 

در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد ابتلا در شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان، شمار شهرهای با وضعیت قرمز به 8 شهر افزایش یافته است. 

وی افزود: علاوه بر شهر بندرعباس، اکنون پارسیان، بندرخمیر، قشم، کیش، هرمز، بندرلنگه و میناب در وضعیت قرمز کرونای انگلیسی قرار دارند و موارد ابتلا به طرز چشمگیری شاهد افزایش بوده است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های جاسک، رودان و حاجی‌آباد در وضعیت نارنجی قرار دارند که با افزایش موارد ابتلا در این شهرستان‌ها، تغییر رنگ احتمالی و قرمز شدن دور از انتظار نیست. 

وی تاکید کرد: 4 شهرستان شامل بستک، بشاگرد، سیریک و بوموسی نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند. 

نوروزیان گفت: در حال حاضر 227 بیمار با تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد 43 نفر در بخش ای سی یو بستری شده‌اند و حال 10 نفر نیز وخیم است.

وی ادامه داد: تعداد 3226 نفر بیمار نیز در منزل قرنطینه هستند، در شبانه روز گذشته با یک فوتی جدید نیز شمار جان باختگان کرونایی استان به عدد 1067 مورد قطعی رسید. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر وضعیت بسیار بحرانی استان، از مردم خواست در رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و مراسمات از سلامت خود و سایرین مراقبت کنند. 

انتهای پیام/864/ ت

نظر شما