شناسهٔ خبر: 46543746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مقام عراقی: با واشنگتن برای برچیدن پایگاه‌های نظامی آمریکا توافق کردیم

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق از تعهد ایالات متحده به "خروج تعداد قابل توجهی از نیرو‌های خود از عراق" و نیز برچیدن پایگاهایش در این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در نشست مطبوعاتی همراه با فواد حسین وزیر امور خارجه دولت متبوعش که پس از پایان دور سوم گفت وگوی راهبردی با آمریکا برگزار شد، از تعهد ایالات متحده به "خروج تعداد قابل توجهی از نیرو‌های خود از عراق" و نیز برچیدن پایگاهایش در این کشور خبر داد.

قاسم الاعرجی چهارشنبه شب در این نشست خبری گفت: "طرف آمریکایی متعهد شد که تعداد قابل توجهی از نیرو‌های خود را از عراق خارج کند. "

وی ابراز داشت که دولت عراق در مقابل، از تعهد خود برای محافظت از کادر‌ها و هیات‌های دیپلماتیک و نمایندگی‌های وابسته به آن‌ها سخن گفت.

وی افزود: "در این گفتگو، ما در مورد پیشرفت و تکامل نیرو‌های خود در مبارزه با تروریسم صحبت و توافق داشتیم و چنین منظور شد که نیرو‌های امنیتی ما وظیفه مبارزه با داعش را به عهده بگیرند. "

قاسم الاعرجی در پایان سخنان خود، دور سوم گفت وگوی راهبردی عراق با آمریکا را موفقیت آمیز توصیف کرد.

گفتنی است؛ در بیانیه مشترک دو کشور که پس از نشست مجازی وزیران خارجه آمریکا و عراق صادر شد، تاکید شده است که پایگاه‌های زیر سیطره آمریکا، تحت مالکیت نیرو‌های عراقی است و همچنین طرفین بر حضور مستشاری آمریکا در عراق توافق کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه، حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تا زمان پایان یافتن نیاز‌های پشتیبانی و اطلاعاتی عراق مورد اشاره قرار گرفته است.

نخست وزیر عراق نیز صبح چهارشنبه در جلسه هیأت وزیران به خروج ۶۰ درصد نیرو‌های آمریکایی از ابتدای کار دولتش تاکنون اشاره کرد و بیان داشت که این حضور تا رفع کامل نیاز نیرو‌های عراقی به انواع جنبه‌های نظامی ادامه خواهد داشت.

نظر شما