شناسهٔ خبر: 46541855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

عفو بین الملل: ۳۱ فلسطینی در سال ۲۰۲۰ با گلوله اسرائیلی‌ها قربانی شدند؛ ۹ نفرشان کودک بودند / اسرائیل به صورت کامل دریا را به روی غزه بسته؛ این اقدامات در حد مجازات جمعی است

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود آورده است که محاصره غزه از سوی اسرائیل در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این باریکه افزایش یافته است یک مجازات جمعی است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود آورده است که محاصره غزه از سوی اسرائیل در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این باریکه افزایش یافته است یک مجازات جمعی است.

به گزارش پایگاه خبری سما فلسطین، در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است، مقام های صهیونیستی به صورت کامل دریا را به روی غزه بسته اند و اجازه ورود پیوسته کالاها را به این باریکه نمی دهند و این اقدامات در حد مجازات جمعی است به خصوص در زمانی که شیوع کرونا در این منطقه افزایش یافته است.

پیش تر مقام‌های بهداشتی در نوار غزه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا همزمان با محدودیت ورود کمک‌های دارویی به این باریکه خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، مقام های صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ صدها حمله شبانه به مناطق فلسطینیان انجام داده و طی این عملیات هزاران فلسطینی دستگیر شدند که نقض قوانین بین المللی حقوق بشری است.

این گزارش می افزاید، بسیاری از این دستگیری ها غیرقانونی است و شماری از بازداشتی ها در بازداشت اداری هستند.

سازمان عفو بین الملل افزوده است: نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی طی سال گذشته میلادی ۳۱ فلسطینی که ۹ تن از آن ها کودک هستند را در غزه و کرانه باختری به صورت غیر قانونی با گلوله جنگی بدون اینکه تهدیدی باشند به شهادت رساندند.

همچنین در گزارش سازمان عفو بین‌الملل به دیگر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حملات پیاپی، آزار و اذیت قضایی، صدور منع تردد و تهدید منتقدان و مخالفان اشاره شده است.

پیش تر باشگاه اسیران فلسطینی در گزارشی اعلام کرده بود؛ رژیم صهیونیستی از آغاز سال جدید میلادی (۲۰۲۱) تا کنون ۲۳۰ کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

بنا بر آمار، چهار هزار و ۴۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند هستند که ۳۹ نفر آنان را زنان تشکیل داده و حدود ۳۵۰ نفر نیز در بازداشت اداری (بدون محاکمه) قرار دارند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما