شناسهٔ خبر: 46541525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله رجبی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه:

حوزه‌های علمیه و روحانیون، شاخص‌های کاندیدای اصلح را برای مردم تبیین و معرفی کنند

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و روحانیون نقش مهمی در انتخابات دارند، گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیون شاخص‌های کاندیدای اصلح را برای مردم تبیین و معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محمود رجبی عضو شورای عالی حوزه،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: انتخابات خردادماه امسال به‌خصوص انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت زیادی برخوردار است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرنوشت مملکت در یک دوره چهارساله به رئیس‌جمهور سپرده می‌شود.


رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،بر اهمیت انتخابات تأکید کرد و بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری حساس و اثرگذار است و به‌صورت مستقیم در وضعیت کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... تأثیر دارد.


آیت‌الله رجبی با بیان این‌که در روایات نیز بر موضوع نقش محوری قوه مجریه در سرنوشت جامعه تأکید شده است، ابراز داشت: در این مرحله از انتخابات امانت بسیار بزرگی باید با انتخاب مردم در اختیار یک فرد قرار بگیرد.
وی افزود: در این میان هراندازه که سطح بینش، آگاهی و معرفت مردم ما بیشتر شود سرنوشتی که رقم می‌زنند خوب و متناسب با اهداف انقلاب و نظام خواهد بود و اگر خدای‌نکرده سطح بینش مردم ما پایین باشد، قطعاً در انتخاب اصلح دچار مشکل خواهیم شد.


عضو شورای عالی حوزه به نقش حوزه‌های علمیه و طلاب در انتخابات اشاره کرد و گفت: رسالت حوزه‌های علمیه دفاع، تبیین و زمینه‌سازی برای پیاده شدن آموزه‌های دین در جامعه است و در زمینۀ این انتخابات نیز وظیفه‌ای سنگینی بر عهده‌دارند.
وی ادامه داد: همه روحانیون وظیفه‌داریم در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح، شاخص‌ها و ویژگی‌ها را به‌خصوص نسبت به آرمان‌های انقلاب و اسلام بیان کنیم.


آیت‌الله رجبی با بیان این‌که باید سطح آگاهی مردم افزایش یابد، تصریح کرد: در این زمینه باید افراد صالح را معرفی کنیم به‌خصوص توسط طلاب و فضلای روحانیت که شبکه گسترده مورد اعتماد مردم هستند.


وی ادامه داد: آشنایی مردم بااخلاق انتخابات وظیفه‌ای دیگری است که باید روحانیون در آن سهیم باشند به‌طوری‌که مردم بر طبق موازین اخلاقی و اسلامی عمل کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضور حماسی در انتخابات یک وظیفه‌ای الهی و دینی است که باید مورد تأکید روحانیت در تبلیغ چهره به چهره باشد و مردم بدانند رأی دادن حق خودشان بوده و بارأی دادن حقوق خودشان را استیفا می‌کنند.


وی بیان داشت: ایجاد وحدت با محوریت ولایت و انقلاب و ایجاد امید در بین مردم با انتخاب اصلح از دیگر نکاتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.


آیت‌الله رجبی تصریح کرد: امروز مردم مشکلات فراوانی دارند و باید توجیه شوند که بهترین راه بلکه تنها راه حل این معضلات انتخاب اصلح است.


وی به حساسیت دوره کنونی اشاره کرد و گفت: انتخابات در دوره کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه دشمن می‌خواهد با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به‌نظام ضربه بزند و مردم را نسبت به نظام بدبین یا دچار تردید کند و خنثی کردن این توطئه با حضور یکپارچه و انتخاب اصلح عملی می‌شود.


آیت‌الله رجبی خاطرنشان کرد: رسالت دینی، انقلابی، ملی و مردمی است که حضور پرشور در انتخابات داشته باشند و قطعاً این مهم محقق خواهد شد.


وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات هم حق است و هم تکلیف. یعنی یک وظیفه الهی است و چنانچه در این مسیر کوتاهی کنیم باید در پیشگاه خداوند و ملت شهیدپرورمان پاسخگو باشیم.

نظر شما